СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

„Тесла“ најави поевтини батерии, инвеститорите не се воодушевени

Пазарната вредност на американскиот производител на електрични автомобили „Тесла“ во вторникот падна за 50 милијарди долари откако извршниот директор Елон Маск најави нови батерии кои можат радикално да ја намалат цената на автомобилот за три години.

За само два часа по затворањето на американските пазари во вторникот, пазарната вредност на „Тесла“ падна за 20 милијарди долари. Акциите беа затворени на минус 5,6 проценти, а во е-трговијата за дополнителни 6,9 проценти.

Инвеститорите очекуваа најава за развој на батеријата „милион милји“, која ќе трае 10 години и повеќе од Маск. Тие исто така се подготвуваа да најават намалување на трошоците што конечно ќе ги направи електричните автомобили поевтини од бензинските.

Маск ги разочара ветувајќи им дека ќе ја преполови цената на батериите во следните години со новата технологија и конечно ќе произведе „поволен“ електричен автомобил.

„За три години … можеме да произведеме автомобил со цена од 25.000 долари, што во основа ќе биде на ниво на споредливо со бензински автомобил или можеби малку подобро“, рече Маск.

Тој призна дека „Тесла“ сè уште не ги завршила амбициозните планови за нови автомобили и батерии или за процесите на производство.

Компанијата очекува на крајот да произведува дури 20 милиони електрични возила годишно. За споредба, целата автомобилска индустрија очекува оваа година да испорача 80 милиони автомобили.

Маск тврди дека батериите од новата генерација ќе бидат помоќни, подолготрајни и за половина поевтини од претходните. Ќе обезбеди пет пати поголема енергија, шест пати поголема моќност и далеку поголем опсег на возење, рече Маск, додавајќи дека целосното производство ќе започне за околу три години.

Во почетната фаза, новите ќелии на батерии ќе се произведуваат во фабрика во Калифорнија. До крајот на следната година, компанијата планира да произведе 10 гигават-часови годишно.

За да ги намали трошоците, ќе ги рециклира ќелиите на батериите во „гигафабриката“ во Невада и ќе ја намали на нула употребата на кобалт, еден од најскапите материјали за батерии, објави Маск. Тие планираат да ги произведуваат во неколку погони ширум светот.

Компанијата планира да го забрза производството на батерии во наредните години на три терават-часови годишно или 3.000 гигават-часови, што е околу 85 пати поголема од капацитетот на фабриката во Невада. Тие исто така додадоа дека можат да снабдуваат и други компании.

Иако просечните цени на електричните возила паднаа во последниве години поради промените во составот на батеријата, тие сепак се повисоки од оние со мотори со внатрешно согорување и се проценува дека батеријата претставува четвртина до третина од цените на електричните возила, додава Ројтерс

Некои истражувачи пресметале дека цените на електричните и на конвенционалните возила би се изедначиле доколку пакетите на батерии чинат 100 долари за киловат час (kWh). На Тесла лани чинеа 156 долари за киловатчас, според податоците на „Cairn Energy Research Advisors“.

Поврзани вести

Поради деловен партнер заразен со коронавирус, „Маркарт“ следната недела го прекинува производството

msp-admin

Бафет: Коронавирусот е „страшна работа“, но сега е време да се купуваат акции

msp-admin

Apple бара инженери за работа на 6G

Влатко Зорба