СТАНДАРД life
Храна

Кечап или сенф: Кој сос е поздрав?

Без разлика дали се работи за кечап, мајонез, сенф или сос за скара, понудата на супермаркет може да ја задоволи секоја ваша желба кога станува збор за овие вкусни додатоци.

Сепак, ова често не се секогаш здрави и избалансирани производи: тие се богати со сол, шеќер и хемиски адитиви, а сосовите се храна која не треба често да се консумира.

Сепак, добро е да се знае дека при изборот на помалото од двете „зла“, кој од овие два производа е поздрав – кечапот или сенфот.

Кечап

Кечапот е слатко-кисел сос од доматен сок. Во оригиналниот рецепт состојките се домати, оцет, сол, шеќер и ароми.

Количината на шеќер е елемент што не треба да се игнорира, како и солта: една лажичка кечап содржи приближно 4 грама шеќер и 150 mg натриум.

Ако земете предвид дека здравствените препораки во врска со дневното консумирање шеќер го ограничуваат внесот на 25 грама дневно за жени и 36 грама за мажи, јасно ви е дека една порција кечап зафаќа премногу од дневната количина шеќер.

Покрај тоа, мора да го имате на ум фактот дека кечапот често е богат со микотоксини, кои произлегуваат од употребата на презрели домати во производниот синџир со очигледна цел да се заштеди на суровини.

Сенф

Од друга страна, сенфот е сос од семе од сусам (бел или црн), но и во овој случај меѓу состојките наоѓаме шеќер (и мед), сол и ароми во преголеми количини.

100 грама сенф содржи приближно 16 грама шеќер и 2 грама сол – количини кои не треба да се потценуваат ако се земат предвид здравствените препораки.

Покрај тоа, жолтата боја, карактеристична за сенфот, не е здрава бидејќи содржи хемиски супстанции чија единствена цел е производот да го направат попријатен за окото и чувството за вкус.

Сенф или кечап: кој сос е поздрав?

Ги видовме предностите и недостатоците на овие два сосови, но кој е производот што можеме почесто да го консумираме, знаејќи дека не му штети на нашиот организам?

Ниту едното ниту другото.

И кечапот и индустриски произведениот сенф се полни со шеќер, сол и други нездрави работи и не треба да се консумираат секојдневно.

Да потсетиме дека прекумерниот внес на шеќер, освен што го активира механизмот на зависност, придонесува и за развој на патологии како што се дијабетес и дебелина.

Меѓутоа, прекумерната потрошувачка на сол може да ја влоши хипертензијата или проблемите со бубрезите, зголемувајќи го ризикот од мозочен и срцев удар.

Поврзани вести

Рецепт за посни палачинки

Urednik

Јаболки во наметка: Стар рецепт што мора да го пробате!

Radmila Tasevska

Одморете се од тешки храни: Салата од ориз и печурки

Urednik