СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

„Фејсбук“ конечно се огласи за „Social Dilemma“

Луѓето веќе некое време се расправаат за контроверзниот документарец на „Нетфликс“, кој ги критикува социјалните мрежи, нивното влијание и зависноста што тие ја создаваат.

Еден од документарните филмови што крена голема прашина во последно време е „Social Dilemma“. Во него, поранешни вработени во технолошките компании кои учествувале во развојот на социјалните мрежи отворено и многу критички зборуваат за опасностите што претставуваат за сите, особено за младите.

Иако, се разбира, ова не е ништо ново, „Social Dilemma“ го покажува начинот на кој „Фејсбук“ постојано се обидува да го задржи вниманието на корисниците и ги бомбардира со содржина што им е интересна само за да поминат што повеќе време со таа мрежа.

Еден од заклучоците што ни ги даваат луѓето кои го создадоа „Фејсбук“ и алгоритмите дизајнирани да го задржат вниманието на корисниците и да ги принудат постојано да се движат по екранот во потрага по нова содржина, е дека секој треба да биде свесен за зависноста од социјалните мрежи и бројните негативни влијанија на „Фејсбук“, „Инстаграм“, …

По објавувањето на документарецот, некои корисници дури започнаа да бришат профили на „Фејсбук“ и „Инстаграм“, а од компанијата на Закерберг немаше реакција. Барем до оваа недела.

Имено, „Фејсбук“ објави документ во кој објаснува што погрешиле авторите на „Social Dilemma“. Тие сметаат дека документарецот нуди искривен поглед на начинот на работа на социјалните мрежи, создавајќи ги на тој начин како еден вид жртвено јагне за тешки и сложени социјални проблеми. Алгоритмот што го користат не се разликува, забележуваат тие, од алгоритмите што ги користат „Убер“, „Амазон“, апликациите за запознавање, како и самиот „Нетфликс“, така што сите имаат заедничко поврзување на корисниците со нивните интереси.

Една од работите што не е иста на „Фејсбук“ и споменатите платформи е дека тие не учат работи како што се политичките преференции на корисниците и им ја покажуваат само содржината за која мислат дека ќе се согласат. Исто така, компанијата Закерберг вели дека нивната цел не е да развијат опции што би го зголемиле времето што корисниците го поминуваат на нивната платформа и дека по промените воведени во 2018 година, времето што корисниците го поминуваат на таа мрежа е намалено за 50 милиони часа на ден. Сепак, како што нагласуваат на „CNBC“, за време на секоја конференција за инвеститори, од „Фејсбук“ нагласуваат дека бројот на дневни активни корисници постојано се зголемува.

Во соопштението се признава дека тие правеле грешки во минатото, а особено се поврзани со мешање во изборите во 2016 година, но потенцираат дека оттогаш направиле бројни чекори за да не се повторат такви грешки.

„Идејата за дозволување ширење лажни вести на нашата платформа или некако профитирање од ваква содржина е погрешна“, стои во соопштението на компанијата како одговор на обвинувањата за „Social Dilemma“.

Поврзани вести

Турција парично ги казнува социјалните мрежи

msp-admin

Приходот на банкарскиот систем во Словенија бил 450 милиони евра за минатата година

Влатко Зорба

Во Кина: Телефоните со копчиња побарани од 5G смартфоните

msp-admin