Според Елон Маск, сопственик на „Tesla“, оваа компанија е на еден чекор од тоа да понуди петто ниво на автономно возење во своите возила – што би значело дека воопшто не е потребна помош од возачот. Во исто време, против „Tesla“ во Германија беа поднесени обвиненија за измама на клиентите.
На отворањето на глобалната конференција за вештачка интелигенција (WAIC), која се одржа во Шангај, Елон Маск, сопственик на „Tesla“, се обрати на видео порака во која изјави дека е убеден дека тие се многу блиску до петтото ниво на автономно возење и дека системот ќе работи од крајот на оваа година. Ова практично значи дека е развиен систем Autopilot за возилата на „Tesla“, што целосно ќе ја елиминира улогата на возачот, бидејќи возилата опремени со оваа технологија се способни самостојно да се движат низ сообраќајот.
Да потсетиме дека засега дел од новите автомобили што се продаваат во Европа го користат второто ниво на автономно возење, односно тие можат самостојно да забрзаат, возат и сопираат. Ова се рефлектира во збир на системи за помош, како што се: активно одразување на возила во сообраќајната лента, адаптивна контрола на управување и автоматско сопирање во случај на потреба. Но, никој од овие системи не може да функционира без да се ангажира возачот. Дури и кога е избрана помош за возење со целосен опсег, рацете мора да бидат на воланот.
Петтото ниво би значело дека возилото користи вештачка интелигенција и се движи целосно независно, избегнува пречки, гужва, користи податоци во реално време и „комуницира“ со други возила. Возачот, односно патникот во тој случај, не учествува во никаква акција. Оваа технологија користи големи бази на податоци и возилото треба да биде опремено со голем број компјутери. Она што е познато е дека Tesla веќе развива посебен систем за ладење што ќе служи за одржување на дополнителни компјутери.
Голем број компании и експерти од автомобилската индустрија реагираа на изјавата на Маск за речиси подготвеното ниво 5 на автономно возење за моделите „Tesla“, верувајќи дека и покрај фактот дека се вложуваат милијарди во оваа технологија, сè уште е тешко да се заврши сè оваа година. На технологијата и треба време да се провери и тестира до степен до кој и се нуди на јавноста, што, од друга страна, треба да има целосна доверба во ваквите опремени возила. Исто така, не е непознато дека некои од моделите на „Tesla“ со Autopilot беа поврзани со судири, од кои некои со фатални последици.
Покрај тоа, кредибилитетот на промовирањето на Autopilot технологијата неодамна беше доведен во прашање во Германија. Судот во Минхен ќе донесе одлука во наредниот период дали „Tesla“ ги измамила своите клиенти во врска со споменатиот систем, со оглед дека на официјалната веб-страница на овој производител во Германија се наведува дека моделите „Tesla“ нудат целосен потенцијал за автономно возење, како и се способни за целосно автоматизирано градско возење.
Според германскиот центар за заштита од нелегална конкуренција, кој ангажирал германски компании од автомобилскиот сектор, „Tesla“ им ветува на клиентите многу повеќе од она што всушност може да го понуди системот Autopilot, затоа што во Германија сè уште не постои правна рамка за автономно возење во урбаните области.
Доколку пресудата биде донесена во корист на германските компании, „Tesla“ ќе мора да ги повлече овие тврдења. Ова само дополнително ќе влијае на отпорот со кој се соочи Елон Маск во Европа, каде прописите ја принудуваат неговата компанија да ја ограничи употребата на можностите за автопилот.
Да потсетиме дека „Tesla“ во моментов е највредниот производител на автомобили во светот, бидејќи акциите на оваа компанија се искачија на рекордно ниво. Вредноста на „Tesla“ на берзата сега е поголема од онаа на „Toyota“.