Минатата година во Европската унија 89 проценти од луѓето на возраст од 16 до 74 години користеле Интернет, а меѓу нив имало и 72 проценти од оние кои купувале производи или услуги на Интернет за приватна употреба.
Така, купувањето преку Интернет во ЕУ, според податоците на Евростат, се зголемило за четири процентни поени во споредба со 2019 година, што се очекува со оглед на тоа што пандемијата значително ги промени навиките и преференциите на клиентите.
Интернет-шопингот најчесто го практикуваат вмрежени граѓани на Холандија (91%), Германија (87%), Шведска (86%) и Ирска (81%), додека од другата страна на спектарот се Бугарија (42%) и Романија (45%), а е-трговијата не ја прифатија ниту Италијанците – само 49% од оние кои имаат интернет ја користат за купување. Хрватска е меѓу трите земји, заедно со Романија и Чешка, кои забележаа најголем раст на купувањето преку Интернет минатата година: се зголеми за 12 процентни поени и достигна 69 проценти од корисниците на интернатот.
Повеќето облека се купува преку Интернет, обувки и додатоци, 64 проценти, проследено со стриминг или преземање филмови и серии (32%), проследено со достава од ресторани (29%), набавка на мебел, опрема за домот и градина (28%), козметика и производи за велнес (27%), книги, списанија и весници (27%), компјутери и мобилни телефони (26%) и преземање музика (26%).
Со крајот на пандемијата, навиката за купување во физички продавници се очекува да се врати, но тоа нема да го запре трендот на зголемување на купувањето преку Интернет. Аналитичката фирма „ГлобалДата“ предвидува дека повеќе од 40 проценти облека и обувки ќе продолжат да се купуваат преку Интернет, во споредба со помалку од 30 проценти пред пандемијата. Ова наметнува нови трендови и во смисла на намената на малопродажниот простор и по самата мода. На краток рок, се очекува дека некои простори за малопродажба можат да останат празни, некои ќе бидат претворени во канцеларии, а некои големи малопродажни места, вклучувајќи ги „Џон Луис“ и „Икеа“, размислуваат да го прошират својот бизнис во недвижнини. Сè почестиот тренд на избор на облека преку екранот, заснован на сликата преку Интернет, ќе влијае и на облеката што ја носиме.
Се проценува дека тие ќе бидат посветли во боја, постегнати и направени од поевтини ткаенини. Се покажа дека моделите кои се растегнуваат се популарни меѓу купувачите на Интернет затоа што им олеснуваат да визуализираат како ќе изгледаат кога ќе бидат обучени, додека квалитетот на ткаенината им е помалку важен. Истражувањата покажуваат дека купувачите, покрај уживањето во чувството за купување, имаат поголема веројатност да се определат за класични црни или неутрални нијанси и облека по мерка.