20.8 C
Скопје
19 септември, 2025
СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Расте улогата на односите со јавност во управување со компаниите

Односите со јавноста играат многу значајна улога во управување со секоја компанија и нивната улога ќе продолжи да се зголемува и на македонскиот пазар. Едномесечното истражување „Перцепција за ПР консултантите и нивната деловна улога“, организирано по повод 10-години од постоењето на Чептер 4 мрежата во Југо-источна Европа, покажа дека 83,3 отсто од професионалците кои работат во компании (корпоративен сектор), во агенции за комуникација и односи со јавноста или како фриленс советници од земјава, ја препознаваат важноста за односите со јавност. За 11,1% од испитаниците токму оваа улога на ПР – от е најзначајна во секоја компанија.

Истражувањето „Перцепција за ПР консултантите и нивната деловна улога“ беше реализирано со поддршка на медиумскиот партнер Маркетинг365.мк.

Придонесот на комуникациите во бизнисите, според повеќе од 46 отсто од испитаниците, е пораснат во последниве 10 години. За 39 отсто, од нив комуникациите многу придонесуваат во развојот на бизнисите. Оваа улога на ПР-от се очекува да расте и во иднина. И тоа повеќе од 70 отсто од испитаниците очекуваат улогата на ПР-от да расте и според важност и во големина. Само 24% одговориле со „можеби“ на прашањето „Oчекувате ли улогата да расте по важност и големина во иднина?“.

Општ впечаток е дека јавноста што се вклучила во испитувањето го препознава успехот на ПР комуникациите и влијанието кое може да го имаат во деловниот свет и неговиот развој. И не само надворешната комуникација на бизнисот со јавноста, туку и интерната, во самата компанија. За 57,4% од испитаниците важноста на надворешната и внатрешната комуникација е зголемена во однос на порано. За половина од нив, технологијата придонесува кон зголемување на улогата на професионалците во односите со јавноста. И токму тоа и влијае на промената на самата улогата на ПР-от последната декада. Речиси 43% од испитаниците сметаат дека ПР-от ја разбира интегрираната комуникација и придонесува многу, а за 39 проценти консултантските ПР услуги/комуникацијата прераснува во функција на менаџментот.

Врз база на искуството на испитаниците, односите со јавноста имаат најважна улога при промоција и видливост на компанијата, брендот, производот или тимот во медиумите (77,8%), потоа при планирање на стратегиските комуникации (63%), при ублажување на ризикот и комуникацијата во кризи (59,3%) и при советување на менаџментот на компанијата или институцијата.

Дека улогата на ПР-от при управување со ризици, спречување и надминување на кризни ситуации многу е значајна потврдуваат околу 66,6% од испитаниците. За останатите 30-тина проценти, односите со јавноста ја имаат најзначајната улога при управување со ризиците и стресни ситуации.

Комуникацијата најмногу придонесува кон деловниот успех поради односите со засегнатите страни и позитивната репутација, потоа преку целната комуникација и општествената одговорност, стратешкото бизнис планирање, како и внатрешната комуникација, тимски дух и ефикасноста во работењето.

Испитаниците очекуваат ПР професионалецот или Агенцијата да имаат компетентен пристап во однос на давање стратешки совети и консултантски услуги за комуникација (64,8%), одлични односи со медиумите и инфлуенсерите при ублажување на ризик и комуникација во кризи (37%) и при односи со засегнати страни (30%).

Она што оваа јавност го очекува е развој на дигиталните комуникации. Односно, професионалците во односите со јавноста очекуваат дигиталните медиуми (53,7%) да го добијат приматот во комуникацијата со јавностите во наредните години. Потоа, според нив, се очекува раст и кај менаџментот на репутацијата (42% од испитаниците). Консултантството и професионалното советување (35,2%) и корпоративната комуникација и односите со засегнатите страни (35,2%) се области кај кои се очекува раст во наредните години.

Поврзани вести

Приходот на банкарскиот систем во Словенија бил 450 милиони евра за минатата година

Влатко Зорба

Германија им дава еднократна парична помош на граѓаните, но не секој ќе ја добие

Влатко Зорба

Египет не дозволува „Евер Гивен“ да ја напушти земјата, бара милјарда долари компензација

Влатко Зорба