Во Германија цената на бензините на бензинските пумпи се зголеми за околу 20 центи за литар од новата година, а владиниот концепт за заштита на животната средина може да донесе нови поскапувања на горивата.
Во Минхен, на пример, литар Супер Е10 вчера чинеше 1,19 евра, а од утрово 1,39 евра за литар. Слично е и со дизелот, за кој вчерашната цена беше 1,09, а денес 1,26.
За зголемувањето се одговорни мерките на владата, што предвидува враќање на данокот на додадена вредност за горивото на старото ниво од 19 проценти, а за скокот придонесува и новиот таканаречен правилник за СО2 за цената на горивото. Заедно, двете мерки ја зголемуваат цената од 10 на 11 центи за литар, според Здружението на нафтената индустрија и автомобилскиот клуб АДАК.
Степенот до кој порастот на цената на нафтените деривати на пумпата ќе се пренесе на потрошувачите зависи од конкуренцијата на пазарот.
Во регионите со помал број пумпи или на автопатите, најголемата сума се пренесува на клиентите и затоа има пораст на цената до 20 проценти.
„Цената на бензинот се зголемува за седум центи за литар, а дизелот за осум центи. Покрај тоа, се додава данок на додадена вредност, така што возачите треба да сметаат на зголемување од околу 10 центи на литар“, пресмета претседателот на автомобилскиот клуб „Мобилни во Германија“, Мајкл Хаберленд.
Патем, според планот на министерот за економија Питер Алтмајер, ова е само почеток, бидејќи цената на сертификатот за тон СО2 од година во година ќе се зголемува во Германија. Цената за тековната година е 25 евра, за следната 30 евра, а за следните 35, 45 и 55 евра.
Сертификатот дозволува нафтената индустрија да емитува еден тон СО2, а зголемувањето на тие трошоци концерните ги пренесува на потрошувачите.