Епидемијата на коронавирусот принуди многумина да возат повеќе, но економската криза што ја придружува пандемијата ја попречува продажбата на нови возила.
Американскиот концерн Тесла е единствениот профитер засега, но конкуренцијата ќе стане жестока, пишува Дојче веле.
„Во моментов, им оди релативно лошо на производителите на класични автомобили, односно оние кои инсистираат на мотори на согорување“, сумира Френк Швопе, аналитичар за автомобилски сектор во „NordLB“.
Тие што подолго чекаа, сега имаат поголеми инвестиции во алтернативни погони и автономно возење. Затоа расположението кај автомобилските гиганти е мрачно – освен во едно: американскиот производител на електрични автомобили, Тесла.
Неговата продажба е исто така малку пониска од очекуваната во фабриката, но салдото е подобро од очекуваното. Како што вели Швопе, „тоа е логично, бидејќи фабриката на Тесла во Шангај би можела да го зголеми производството и на тој начин да и помогне на целата компанија. Тоа е причината зошто Тесла забележа четврти пат во низа добивка во еден квартал“.
Зборовите на германскиот аналитичар звучат уште поблаги, со оглед на историскиот успех на Тесла – за прв пат во своето постоење, за цели 17 години, компанијата помина низ целата година, без да се лизне во минус во кој било квартал.
Добивката не е астрономска – 104 милиони долари во април, мај и јуни годинава – но е изненадување за компанијата на Елон Маск. Дури и минатата година во тој период, компанијата беше во „црвено“, а поради пандемијата се чинеше дека ќе пропадне и оваа година.
Маск само се загрева …
Успехот може да има профитабилни последици. Четири позитивни четвртини по ред се услов компанијата да влезе во индексот S&P 500, каде што се највредните компании на Америка. Различни инвестициски фондови, како пензиско осигурување, исто така се врзани за такви акции, што потоа гарантира раст на вредноста.
Елон Маск има уште поголеми планови: да изгради фабрика во близина на Остин, Тексас, како и во близина на Берлин. Во блиска иднина, Тесла треба да прави 500.000 возила годишно – во моментов произведува 367.500.
Сепак, сè уште е тешко да се споредат бројките на Тесла и, да речеме, германскиот Дајмлер, кој загуби близу две милијарди евра во вториот квартал.
Според бројот на продадени возила, Тесла сè уште е „џуџе во автомобилската индустрија“. Само 15-ти на листата на најголеми производители: нивниот годишен број на возила – Тојота, како најголем производител во светот – го продава за две недели.
Оваа разлика, сепак, не се рефлектира на берзата, каде Тесла вреди многу повеќе од сите други – но, тоа исто така има врска со облозите на берзата. Оваа компанија ги диктира трендовите и, покрај тоа, страда помалку од пандемијата.
За време на короната, најголемата загриженост мораше да сопре со производство, а салоните за автомобили беа затворени, така што едвај се продаваше. Тесла го нема тој проблем, затоа што се тргува преку Интернет.
Ова, сепак, во никој случај не значи дека индивидуалната подвижност е нешто од минатото, напротив: препорачливо е да се избегнуваат возови и авиони за време на пандемија, па многумина се вратија во автомобилот, дури и за долги патувања.
Френк Швопе е сигурен дека заради оваа криза наскоро ќе се случат големи промени во автомобилскиот сектор. Тој е убеден дека ќе има, ако не и фузија, тогаш поблиска соработка меѓу производителите „за да се намалат трошоците“.
Како што вели тој, огромна цена е да се создаде „автомобил на иднината“, што веројатно се однесува на електрични погони, водород или доволно „паметни“ возила што возат сами.
Шпекулациите одат до можната соработка на германските вечни ривали Мерцедес и БМВ, или двеата најголеми концерни во светот: Фолксваген и Тојота.
Фолксваген веќе се согласи да соработува со друг лут конкурент: Форд ќе развие платформа за пикап на Волксваген, а тие испраќаат во Форд платформа за електричен автомобил од Волфсбург.
И каде е Тесла? Неговите амбиции да произведуваат 500.000 возила годишно се секако реални, но пазарот се менува и Тесла веќе подолго време има жестока конкуренција од Кина, а ќе следи и европска.