СТАНДАРД life
ЕКОНОМИЈА

Македонија одвојува 1,1 милиони евра за нови линии

Македонската влада годинава ќе обезбеди 1,1 милиони евра субвенции за авиокомпаниите со цел тие да стартуваат нови линии кон земјата.

– Владата ги гледа сите авиокомпании кои работат на македонскиот пазар како сериозни партнери за развој на воздушниот сообраќај во земјата и ние ќе продолжиме да работиме со нив. Оваа година се обезбедени 1,1 милиони евра во буџетот како финансиска поддршка за лансирање на нови линии. Бидејќи земјите постепено ќе ги укинуваат ограничувањата на Ковид-19, воздушниот сообраќај ќе започне да се враќа на претходните нивоа, изјави министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски.

Во текот на изминатата деценија, Македонија додели стимулации за лансирање нови рути на заинтересирани превозници преку јавен тендер во тригодишни интервали. Сите ги освои „Визер“, кој единствен покажа интерес.

Бочварски претходно сподели дека буџетската авиокомпанија ќе започне летови меѓу Абу Даби и Скопје, иако продажбата на билети допрва ќе стартува. Минатиот месец, украинската авиокомпанија „Виндроус“ започна со услуги од Киев до македонската престолнина.

Владите низ целиот регион се обидоа да ги стимулираат превозниците или да одржуваат летови или да започнат нови услуги пред пандемијата на коронавирус. Минатата година, словенечката влада се одлучи за слична стратегија со доделување близу еден милион евра на авиокомпаниите што летаат кон земјата, а дополнителни еден милион ќе бидат обезбедени оваа година.

Генералниот директор на аеродромскиот оператор ТАВ Македонија, Метин Батак, рече дека тековните ограничувања за влез на македонските граѓани продолжуваат да бидат една од најголемите пречки за обновување на воздушниот сообраќај во земјата.

Зборувајќи за „EX-YU Aviation News“, Батак посочи дека најголемиот предизвик за обновување на македонскиот патнички сообраќај се ограничувањата за патување за македонските граѓани воспоставени од земјите-членки на ЕУ, поради Ковид-19.

– Имено, граѓаните со македонски пасоши не можат да влезат во ниту една земја на ЕУ, освен ако се работи за уникатен работник (претежно медицински работници) или имаат одреден вид виза (зависи од земјата). Дополнителна главоболка е што различните држави на ЕУ имаат различни ограничувачки политики воведени поради Ковид-19. Не постои координиран пристап кон проблемот во ЕУ и тоа ги засега сите земји географски лоцирани во Европа и пошироко. Ова е надворешен фактор што ние како оператор на аеродромот не можеме да го ублажиме со 77% од македонскиот воздушен сообраќај концентриран во ЕУ. Ова е главно надлежност на владата. Сепак, ние сме во ситуација во која не можеме да седиме и да чекаме. Ние мора да дејствуваме, вели директорот на ТАВ.

Додаде дека иницирале и предложиле модел на систематско тестирање на нивните аеродроми до македонската влада, Министерството за здравство и сите релевантни органи.

– Се надеваме дека ќе започнеме со отворање на границите со некои од главните пазари на ЕУ, а потоа една по друга, другите земји ќе ја спроведат истата практика. Тоа е комплициран процес кој, покрај воспоставувањето на вистинскиот здравствен орган што би извршил тестирање на аеродромот, вклучува билатерални договори меѓу Македонија и земјите-членки на ЕУ. Затоа, ќе ни треба целата поддршка што можеме да ја добиеме од владата и соодветните ЕУ тела, истакна Батак.

Поврзани вести

Северна Македонија со најниска плата во регионот

msp-admin

„И по цена фирмата да ни пропадне, нема да отпуштаме работници“ – угостители за пример

Берта Китинска

Раде Кончар: Недостатокот од регистарски таблички не е поврзан со нашето работење

Влатко Зорба