Не е секогаш лесно да се препознае „токсичен шеф“, бидејќи она што го прави таков (изјави, постапки, невербална комуникација) не е секогаш очигледно.
Затоа постои стручна помош да ви покаже на што да обрнете внимание на работа.
Психолозите велат: ако вашиот шеф често ги изговара овие реченици, можеби е време да размислите дали сакате да продолжите да работите со него.
1. Дали навистина мислиш дека ова е направено добро?!
Ако лошо извршите некоја задача, сигурно ќе имате разговор со работодавецот, ако не и отказ – зависи од тежината на грешката. Но, шефот дефинитивно треба прво да ви пристапи на убав начин, бидејќи грешките им се случуваат на сите. Наместо саркастично прашање, тој треба да ве праша зошто не сте направиле нешто добро, што е причината за тоа? Ова прашање, потенцирано како „токсично“, е всушност реторичко – шефот не ве прашува за одговор, туку појаснува дека сте лош работник.
2. Знам дека сте зафатени, но дали можете да организираш канцелариско дружење (work happy hours)? Одлични сте во тоа!
Ова најмногу се бара од жените на работа, кои традиционално имаат повеќе социјални улоги. Шефовите започнуваат од фактот дека жените се добри во „справување“ со приватните и деловните обврски и дека ќе се справат подобро од нивните колеги мажи при организирање дружења и прослави надвор од работното време. Сепак, треба да знаете дека ова не е дел од вашата работа.
3. Твоите колеги го сторија тоа, треба и ти
Здравата конкуренција на работа може да биде добра работа, но има свои граници. Добриот шеф не треба да ги споредува работниците и да создава лоша атмосфера меѓу нив. Пристапот мора да биде насочен кон развој во согласност со вашите потенцијали и во тимот, но не на таков начин што постојано мислите дека сите други се подобри од вас.
4. Тоа воопшто не ме изненадува од тебе, требаше да знам
Оваа изјава е крајно ограничувачка, вашиот шеф треба да биде проактивен, а не реактивен во вакви ситуации. Дури и ако се случи нешто непријатно, ваквата изјава ви кажува дека тој има трајно разнишана доверба во вас и дека гледа на сè што треба да направите со резерва – и тоа создава дополнителен притисок.
5. Ајде да разговараме очи в очи, ќе се сретнеме во 8 наутро
Што е тука спорно? Менаџер кој ги почитува своите вработени знае колку е важен балансот приватен/бизнис живот, како и да се наспиете малку и да си дадете оддишка. Пред сè, спиењето е важно за да функционирате добро следниот ден, особено на работа каде што ве очекуваат бројни обврски. Закажувањето состаноци прерано или доцна не е идеално решение.
6. Ти благодариме што беше наша „канцелариска мама“!
Дали сте личноста која им помага на сите колеги, понекогаш оди по нив, го чисти своето биро, но и туѓот? Дали сте вработениот на кој секој му дава пари кога треба да оди за појадок? Со текот на времето, ова станува навика – и твоја и на туѓа. Убаво е што се грижите за вашите колеги, но таа грижа мора да има граници, бидејќи тоа не е вашата примарна работа. Треба да ги организирате работните часови за да ви одговараат.
7. Знам дека си на одмор, но …
Одморите не се измислени случајно, а самиот збор вели – треба пауза од работа, обврски, повици. Затоа, најмалку што ви треба во моментите на релаксација е одговарање на работни задачи. Вашето слободно време мора да се почитува. Ова беше проблем особено за време на карантинот, бидејќи газдите знаеја дека нивните работници безбедно седат дома, па често ги повикуваа надвор од работното време. Во нашата култура, работата од дома сè уште не е ценета колку одењето во канцеларија.
8. Ако стигнавте на време за состанокот – тоа значи дека доцните
Шефот смета дека треба да пристигне на состанок или на работа најмалку 10 до 15 минути порано. Сепак, во денешно време понекогаш е навистина тешко да се постигне се, особено ако сте зафатен родител. Од друга страна, дури и ако немате деца, менаџерот треба да го почитува вашето слободно време. Ако состанокот започне во 9 часот наутро, а вие пристигнете токму во тоа време, технички не можеме да кажете дека доцните.
9. Ти оди толку добро, само затоа што си … (жена)
Сексизмот е сеприсутен на работното место и не треба да се расправа, без разлика дали сте маж или жена. Истражувањата сугерираат дека додека мажите добиваат конструктивна критика и насоки да одат напред, како и пофалби за своите вештини, жените често добиваат нејасни повратни информации кои не им помагаат да се подобруваат. Ако вашиот менаџер не гледа искрено на вашите вештини и знаења, тоа би можело да биде „црвено светло“ да пронајдете друго, поздраво деловно опкружување.