СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Apple преговарал и со Nissan за својот автомобил

Јапонскиот производител на автомобили Nissan очигледно ги заврши преговорите со Apple за производство на автономни автомобили. „Не преговараме со Apple“, изјави портпаролот на Nissan.

Сепак, компанијата отсекогаш била отворена за соработка и партнерства за стимулирање на трансформацијата во индустријата. Портпаролот одби детално да го коментира Ројтерс, а претставниците на Apple не беа достапни за коментар.

„Фајненшл тајмс“ претходно објави дека компаниите одржале кратки дискусии за можно партнерство за производство на автономни автомобили. Сепак, тие пропаднале бидејќи Nissan не сакал да биде производител на чисто договорни односи за автомобилите на Apple, објаснува материјалот.

Во потрага по производител на свои возила, американската технолошка компанија не успеа да постигне договор со јужнокорејскиот производител на автомобили Hyundai.

Преговорите на компанијата од Силиконска долина со Hyundai предизвикаа разни шпекулации за тоа кои други производители можат да бидат партнери со Apple, со фокусот на пазарот кон осумте јапонски производители на автомобили.

Акциите на Nissan накратко пораснаа за 5,6 проценти во средата, откако извршниот директор Макото Учида ја сигнализираше својата подготвеност да работи со технолошки компании на прашањето дали компанијата се сретнала со Apple за време на состанокот со аналитичарите за кварталните податоци.

Но, запознат со темата извор рече дека разговорите застанале откако американската компанија побарала од Nissan да произведе автомобили со бренд Apple – услов што ефикасно ќе го донесе производителот на автомобили до снабдувач на хардвер.

Многу производители на автомобили изразија загриженост во врска со можноста да станат „Foxconn на автомобилската индустрија“ – упатување на тајванската производствена група која го составува iPhone.

Ашвани Гупта, главен оперативен директор на Nissan, рече дека јапонската група „не е“ во разговори со Apple, чиј интерес за влез во автомобилската индустрија датира од 2014 година.

„Имаме задоволство од клиентите, што доаѓа од нашите автомобили. Нема начин да се промени начинот на производство на автомобили“, изјави Гупта за „Фајненшл тајмс“. „Начинот на кој дизајнираме, начинот на кој се развиваме и начинот на производство ќе биде како производител на автомобили, како Nissan“.

Гупта рече дека компанијата е отворена за истражување на партнерства со технолошки компании за да се прилагоди на префрлување на поврзани возила и автономно возење, повикувајќи се на соработка со Google и некои стартапи.

Но, тој додаде: „Треба да провериме кој има најдобри компетенции, за да го долови она што го мисли клиентот. За таа цел, можеме да бидеме партнери, но да ги прилагодиме нивните услуги на нашиот производ, а не обратно“.

Аналитичарите велат дека Nissan, кој е во сојуз со француските Renault и Mitsubishi Motors, може да биде соодветен партнер за Apple.

Јапонската компанија беше пионер во електричните возила со лансирањето на Leaf во 2010 година. Nissan, исто така, има капацитет во своите погони во САД откако компанијата што запишуваше загуби го насочи фокусот од обем во профитабилност.

Но, Мио Като, аналитичар кој пишува на платформата „Смарткарма“, вели дека на Nissan му недостига обемот на конкурентите, како Toyota, за да направи вид на големи инвестиции потребни за технологијата за автономно возење.

Некои аналитичари сметаат дека Apple може да ја разниша автомобилската индустрија, иако е нејасно каква технологија би можела да обезбеди настрана моќта на својата марка.

Apple со години ја тестира технологијата за автономно возење во Калифорнија. Компанијата минатата недела откри дека нејзините резервни возачи мора да интервенираат еднаш на секои 145 милји тест. За разлика од овој тест, Waymo, автономниот автомобил на Alphabet и Cruise на GM успеаја да патуваат во просек скоро 30.000 милји пред да интервенира некое лице.

Во меѓувреме, извршниот директор на германскиот лидер на пазарот Volkswagen AG не покажува загриженост во јавноста за плановите на концернот во Калифорнија.

„Планот на Apple Inc. да се влезе во автомобилскиот пазар е многу логичен чекор, бидејќи производителот на iPhone го комбинира своето искуство во софтвер, батерии и дизајн со огромни ресурси“, рече Херберт Дис.

„Сепак, ние не се плашиме“, рече тој во интервју за „Франкфуртер алгемајне сонтагсцејтунг“. Автомобилскиот сектор е различен од технолошката индустрија, а „Apple нема да може да го преземе преку ноќ“.

Поврзани вести

Добиваат по 270.000 евра, само за доброволно да ја напуштат работата

Влатко Зорба

Состојбите во туризмот и угостителството ќе се подобрат со соработка на комората и синдикатот

msp-admin

Шефот на СЕФ со лоша прогноза за капитализмот

Влатко Зорба