СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Ќе ги претвори ли Apple автомобилите во „софтвер на тркала“?

Шпекулациите дека Apple развива автономен електричен автомобил се постојана тема во медиумите. Многумина се прашуваат зошто производителот на iPhone започнува ваква авантура. Влогот е голем, според аналитичарот на Evercore ISI – Амит Даријани.

Во декември минатата година Ројтерс објави дека Apple има намера да лансира автономен електричен автомобил до 2024 година. Компанијата одби да ја потврди веста – пракса во Купертино е да не се коментираат плановите за идните производи и проекти.

Несомнено, влезот на Apple на автомобилскиот пазар ќе биде голем настан. Компанијата чини повеќе од пазарната капитализација на сите традиционални производители на автомобили заедно и ќе го привлече интересот на инвеститорите.

Apple се поврзува со автомобили од најмалку 2014 година, но сè уште не го „повлече чкрапалото“, веројатно затоа што технологијата на електрични и автономни возила не беше подготвена. Но, сега веќе е, благодарение на Tesla – единствениот производител на автомобили со рејтинг во истата стратосфера како и Apple, коментира Barron’s за ситуацијата. Успехот на Tesla ги убеди инвеститорите дека EV технологијата може да биде профитабилна.

Технологијата за автономно возило се развива со забрзано темпо. Автономниот погон на General Motors – Cruise минатата недела dobi 2 милијарди долари од Microsoft и други инвеститори, поскапувајќи се на околу 30 милијарди долари.

Cruise, заедно со Alphabet, Tesla и другите играчи, веруваат дека можат да имаат „автономни возила од четврто ниво“, што значи дека автомобилот може да стори сé под одредени услови на патот. Автономија на Ниво 4 би ги направила робо-такси услугите одржливи.

Но, автомобилската индустрија не е толку профитабилна како индустријата за паметни телефони. И додека пазарот за автомобили е огромен – поголем дури и од паметните телефони – Apple може ќе размисли двапати пред да лансира автомобил.

Сепак, профитот нема да биде проблем, според Амит Даријани. Аналитичарот верува дека можноста на Apple да продава софтверски услуги ќе ја зголеми маржата за автономни автомобили над онаа на традиционалните производители на автомобили.

Даријани проценува дека програмата iCar на Apple ќе генерира продажба од 36 милијарди долари и профит од 30 центи по акција „на долг рок“. Тој не го прецизираше „долгорочниот план“, но 36 милијарди долари би го направиле Apple iCar поголем од Tesla денес.

Аналитичарот смета дека влезот на Apple на автомобилскиот пазар ќе го направи автомобилот „софтверски производ на тркала“, исто како што iPhone ги направи телефоните платформа за апликации и мобилни компјутери. Даријани предвидува цена од 160 долари за акциите на Apple.

За сето ова да се случи, Apple ќе соработува со производител по договор (како со паметни телефони, каде што му дава налог на Foxconn) за изградба на хардверски дизајн. И ова е првиот проблем со кој може да се соочи Apple. Индустријата за производство на автомобили е далеку помала од онаа на телефоните. Што значи дека производителите по договор најверојатно ќе бидат постоечки играчи како „GM“ и ќе влезат во сценариото на традиционалната автомобилска индустрија.

Но, има еден производител на автомобили што е профитабилен како Apple. Ова е Ferrari. Неодамнешната добивка на Apple пред каматата, даноците и амортизацијата достигна 29%. Ferrari објави маржа од околу 33%. Висококвалитетни стратегии можат да функционираат, но Ferrari продава само околу 9.000 ултра луксузни автомобили годишно. Ова е околу 0,01% од пазарот за автомобили. Apple веројатно ќе сака да биде поголем од тоа.

Можеби не е сè осудено и мрачно за традиционалната индустрија доколку Apple се приклучи на трката со автомобили. Ова може да биде сигнал дека ерата на автомобилот како софтверски производ е тука и значи раст за индустријата. И една од причините што производителите на автомобили продаваат со ниски стапки цена-профит е што има мал раст во индустријата.

iCar е сè уште со години далеку од пазарот. Сепак, инвеститорите ќе мора да обрнат внимание на фактот дека Apple е огромен играч. Покрај тоа, партнерството ќе ги стимулира акциите на традиционалните производители на автомобили. Сепак, како сè ќе се развие, сè уште е рано да се каже.

Поврзани вести

Tesla доделува 1 милион долари на хакери кои успеваат да ги пробијат нивните системи

msp-admin

Заштедила 28.000 евра за една година, следејќи 5 правила

msp-admin

Apple ја менува својата стратегија кај паметните телефони

msp-admin