Студијата од 2014 година го испита целиот животен циклус на емисии на електричните возила, од копање на металите потребни за батерии до производство на електрична енергија потребна за нивно напојување и ги спореди тие податоци со просечните емисии на нафта од возилата.
Кинески синдром
Се покажа дека електричните возила, напојувани од електрична енергија, добиена од јаглен, се навистина полоши за животната средина од конвенционалните бензински автомобили.
Но, денес има сè помалку земји каде електричните мрежи сè уште се целосно или главно снабдени со енергија на јаглен. Кина е една таква; се проценува дека сè уште 58% од снабдувањето на земјата доаѓа од јаглен.
Од друга страна, Кина има двојно поголем капацитет на фарми со ветерници од САД и гради повеќе соларни панели годишно од која било друга земја.
Хипотетичко сценарио
Студија на Колин Шепард од Националната лабораторија Lawrence Berkeley неодамна беше објавена во списанието Environmental Science and Technology . Тој моделираше хипотетичко сценарио за иднината во кое сите автомобили би биле електрични. Наодите се силно во прилог на иднината на електричните возила.
Шепард пресметал дека ако сите приватни возила во САД биле електрични, тоа би ги намалило емисиите на стакленички гасови за 46% или половина гигатон јаглерод диоксид годишно. Ова намалување може дополнително да се зголеми доколку возилата бидат подложени на „контролирано“, „паметно полнење“.
Станува збор за полнење на возила во стратешки избрано време за намалување на финансиските трошоци за производство на електрична енергија.
На пример, полнењето ноќе е често поевтино отколку во текот на денот. Ако сите електрични автомобили во приватна сопственост се полнат на овој начин, заштедата на емисии може да се зголеми на 49% годишно.
Половина пониски трошоци за одржување
Потенцијалните еколошки придобивки од електричните автомобили се очигледни. Но, дали нивната цена сè уште не е превисока за повеќето луѓе? Consumer Reports од минатата година, извештај на групата за права на потрошувачи, проценуваат дека трошоците за поправка и одржување на електрични возила по километража се скоро половина од трошоците за традиционалните возила со мотори со внатрешно согорување.
Електричните мотори имаат само еден подвижен дел, додека традиционалните имаат десетици. Ова значи дека помалку компоненти треба да се променат во е-возилата, што за возврат значи значителни заштеди.
Се зајакнува пазарот на користени е-возила
Неодамнешната анализа покажа дека високата стапка на амортизација на новите електрични возила ќе доведе до зголемување на пазарот за користени возила, достапни за клиентите со помал џеб. Електричните автомобили можат да станат конкурентни со конвенционалните автомобили на бензин до крајот на деценијата.
Во исто време, домаќинствата во САД може да заштедат до илјада долари годишно за набавка на гориво ако се префрлат на ваков тип на возила. А тоа, велат аналитичарите, треба да биде уште една валидна причина за испраќање на класичните автомобили во пензија.