СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Volkswagen отвори фабрика за рециклирање на батерии на автомобили

Поделбата Group Components на Volkswagen во петок ја отвори својата прва фабрика, која ќе се занимава исклучиво со рециклирање на автомобилски батерии.

Фабриката се наоѓа во германскиот град Салцгитер и оваа недела започна пилот проект за рециклирање. Целта на проектот е да се земат стари литиум-јонски батерии што се користат во автомобилите и да се извлечат корисни суровини како што се литиум, никел, манган и кобалт и да се извлечат алуминиум, бакар и пластика. На овој начин, во идеално сценарио, може да се рециклираат до 90% од сите компоненти на батеријата.

Само батерии за автомобили што повеќе не можат да се користат за каква било друга намена ќе се рециклираат во овој погон. Имено, ќе се изврши анализа пред ваквото еколошко отстранување. Ќе покаже дали употребената батерија е сè уште способна да обезбеди доволно напон за својот „втор век на траење“ во системите за долгорочно складирање на енергија, станиците за полнење на мобилни возила и слично. Ако анализата покаже дека батеријата повеќе не е соодветна за ова, таа ќе биде испратена на рециклирање до Салцгитер.

Засега, како дел од пилот-проектот, можно е да се рециклираат само до 3.600 батерии од електрични автомобили годишно во оваа фабрика, што се претвора во околу 1.500 тони суровини. Како што е-возилата ќе добиваат застапеност, така ќе расте и погонот за рециклирање, дизајниран да го зголеми својот капацитет. Дури на крајот на оваа деценија, велат од Volkswagen, тука ќе се врши рециклирање на батерии во значителни количини.

Она што е важно за овој процес е дека тој е во согласност со еколошките цели на групацијата. Ова значи дека ги намалува емисиите на јаглерод диоксид затоа што не користи енергетски интензивен процес на топење на материјалот. Напротив, VW планира длабоко да ги испразни батериите во процесот на рециклирање и да ги расклопи во нивните составни делови. Потоа се мелат во гранули и се сушат, што резултира во т.н. „црн прав“ – составен од литиум, никел, манган, кобалт и графит. Овие елементи во прав се одделени со хемиски хидрометалуршки процеси, растворање на вода и хемикалии, што ќе ги спроведуваат неколку партнери за Volkswagen.

На крајот, суровините за производство на нови катоди на батерии ќе се добијат од вредни материјали од стари батерии. VW смета дека со користење на рециклирани материјали и обновливи извори на енергија при изградба на нова просечна батерија за автомобил, со капацитет од 62 kWh, ќе заштеди 1,3 тони јаглерод диоксид што нема да заврши во атмосферата.

Поврзани вести

За еден ден заработил 5,1 милијарди долари!

Влатко Зорба

ФИТР: 158 предлог дигитални решенија за справување со последиците од КОВИД-19 одат во фаза на финална селекција

msp-admin

Објавена листата на обуки за ИТ-вештини и нивни даватели, може да аплицираат млади до 29 години