Google полека се откажува од употребата на „колачиња“ за следење на корисниците кои дозволуваат испраќање персонализирани реклами, но сепак предизвика голем бес кај поборниците за правото на приватност, пишува АФП во неделата.
Колачињата отсекогаш биле главниот начин за повеќето огласувачи да собираат лични информации на корисникот индиректно преку прелистувач или веб-страница до која пристапува корисникот. Тие вклучуваат податоци за посетената страница, времето поминато на прелистување на веб-страници или поставките на прелистувачот додека се генерира единствен идентификатор. Во некои случаи, ова „колаче“ собира и IP адреса.
Минатиот месец, Google ги откри резултатите од тестирање на алтернативна верзија на стандардна пракса за следење на корисниците, тврдејќи дека исто така им овозможува на огласувачите да испраќаат релевантни пораки и поефикасно ја штити приватноста.
Google планира да стави крај на вообичаениот начин на кој компаниите ги следат корисниците на Интернет подоцна оваа година и да започнат со тестирање на FLoC со огласувачи со својот прелистувач Chrome.
„Овој пристап ефикасно ги крие поединците „во толпата“ и историјата на пребарување на поединецот на прелистувачот, останува приватна“, објасни производ менаџерот од Google, Четна Биндра, претставувајќи го Federated Learning of Cohorts (FLoC).
Во основа, FLoC би ги сместувал луѓето во групи засновани на слични обрасци на прелистување, што значи дека за таргетирање ќе се користат само „групни ID“, а не индивидуални кориснички ID. Записите во историјата на прелистување и записите на алгоритмите ќе останат во прелистувачот, а прелистувачот само открива „група“ што содржи илјадници луѓе.
„Резултатите покажуваат дека кога станува збор за публика со слични интереси, FLoC може да биде ефективна замена за колачиња од трети страни“, додаде Биндра.
„Рекламирањето е клучно за оставање на мрежата отворена за секого, но самиот еко-систем е во опасност доколку практиките за приватност не бидат во чекор со очекувањата“, рече менаџерот.
Поради зголемениот страв од следење со колачиња и зголемената поддршка за регулативата за приватност на Интернет, како што е воведувањето на Општата регулатива за заштита на податоците (GDPR) во Европската унија, овој интернет гигант сака да најде начин за ефикасно насочување на рекламите без да знае премногу за поединци кои се служат со Интернет.
Според Google, тестовите покажуваат дека насочената технологија за рекламирање FLoC функционира, додека огласувачите може да очекуваат да постигнат најмалку 95% стапка на конверзија за секој долар потрошен на рекламирање во споредба со рекламирањето базирано на колачиња.
Технологот Бенет Сиферс од Electronic Frontier Foundation смета дека некои колачиња се крајно „злобни“ кога станува збор за приватноста.
„Кога станува збор за приватноста, колачињата од трети страни се ноќна мора. Огласувачите не мора да знаат што некогаш некој направил за да им испрати реклама“, рече Сајферс.
Safari и Firefox веќе се откажаа од користење колачиња од трети страни, но Chrome, како најпопуларен прелистувач, сè уште ги користи – засега.
Според податоците на StatCounter за минатата година, Chrome сочинува 63 проценти од глобалниот пазар на прелистувачи.
Сајферс не вложува многу надеж ниту во FLoC, напротив, тој тврди дека проблемите со приватноста може да се влошат.
Новиот систем може да создаде цели „групи“ на луѓе со слични интереси, да собере сè што некогаш сте направиле во вашиот прелистувач, а потоа и да ве обележи, објаснува Сајферс.
„А огласувачите ќе декодираат што значат тие етикети“, заклучи тој, додавајќи дека очекува огласувачите лесно да идентификуваат кои етикети вклучуваат одредена возраст, пол или расни групи и кои луѓе се повеќе склони кон екстремни политички ставови.
Коалицијата „Marketers for an Open Web“ започнува кампања против идејата на Google за „колеги“ и тврди дека предлозите на Google се „лоши за независните сопственици на медиуми, независната технологија за рекламирање и за самите огласувачи“.