Во последните неколку месеци, производителите на автомобили и трговските банки во Германија едноставно се натпреваруваа во презентирање на подобра програма за доброволно заминување на вработените, пишува Франкфуртер алгемајне цајтунг (ФАЦ).
Така, на крајот на минатата година, „Комерцбанк“ ја претстави својата програма за отпремнини, што ќе овозможи намалување на бројот на работни места за 4.300 лица. Според оваа програма, оние постари од 55 години, исто така, можат да се одлучат за предвремено пензионирање со отпремнина. Според пресметката презентирана од ФАЦ, според еден договор за раскинување, „Комерцбанк“ платила околу 140.000 евра заедно со отпремнина. Слична програма, но како што велат со уште поголема отпремнина, своевремено понуди и „Дојче банка“, која сакаше да го намали бројот на вработени за 18.000.
Според германскиот весник, производителите на автомобили БМВ и Опел исто така започнале активности за трајно намалување на трошоците на вработените, нудејќи им отпремнина на сите работници кои сакаат да заминат.
Во Германија, потсетува ФАЦ, отпремнината се пресметува според формулата: возраст помножена месеци работен стаж, помножено со последната бруто месечна плата, поделена со 396. Според оваа пресметка, за вработен кој има 40 години и работел во компанија или банка 20 години и месечно заработувал 6.000 евра бруто, отпремнината е скоро 150.000 евра.
„Платите за отпремнина и намалувањето во моментов се во фокусот на многу компании поради пандемијата на коронавирус“, изјави за ФАЦ претседателот на Федералното здружение на менаџери за човечки ресурси, додавајќи дека според студијата на здружението, намалувањето и аутсорсинг на 32 проценти од анкетираните компании се загрижени со приоритетни прашања. Според неа, тоа е дури седум проценти повеќе отколку во 2017 година.
Таа додава дека е јасно дека имало одредени структурни промени веќе подолго време, особено во автомобилската индустрија.
„Но, пандемијата на корона делува како забрзувач“, рече претседателот на Сојузната асоцијација на менаџери за човечки ресурси на Сојузна Република Германија.
Во случајот на Дајмлер, отпремнината се состои од две компоненти: основната сума, која зависи од полот и стажот на работникот и дополнителниот износ, кој исто така зависи од полот и стажот. Во секој случај, крајната сума е многу пати поголема од очекуваната. За сето ова, оние кои ќе донесат брза одлука имаат право на специјална исплата, која тие ја нарекуваат „турбо бонус“.
Според пресметките на германскиот весник, кој го зеде за пример 45-годишник, чија последна бруто-плата била 6.500 евра, износот на отпремнината е 215.000 евра, а ако е вклучен и турбо бонусот – 275.500 евра.
„Големите корпорации во моментов се потпираат на стратегија за доброволно пензионирање со отпремнина. Малите и средни компании немаат средства за да одат на овој начин“, изјави за ФАЦ експерт за преструктуирање од консултантската компанија „Von Rundstedt“.
Thyssen-Krupp се потпира на друга стратегија. Индустриската групација планира да скрати минимум 3.000 работни места само во секторот за производство на челик во наредните години. Според германскиот весник, раководниот тим исто така ќе биде преполовен – од 800 на околу 400 вработени.
Повеќето веќе го напуштија Thyssen-Krupp, преку т.н. „Волонтерска програма“. Тоа подразбира дека на вработените им се нуди можност да се преселат во екстерна, трансфер компанија. Таму им беше дадена професионална поддршка за учење нови вештини и преориентација на деловните активности. За време на обуката, вработениот кој се определува за „волонтерската програма“ прима 85 проценти од претходната плата во корпорацијата. Вработените можат да останат во овие „трансфер компании“ најмногу две години. На овој модел не се инсистира. Во случај еден од вработените што ќе замине, сепак, се одлучи да за отпремнина, тоа е исто така можно.