СТАНДАРД life
АНАЛИЗИ

Дилемата на Фолксваген: Бизнис или морал?

Фолксваген се надева дека конфликтот во северна Сирија брзо ќе заврши со цел да се нормализира бизнисот, напиша ФАЦ во коментар за можната инвестиција од страна на концернот во Турција. Многу германски медиуми и денес одделуваат место за темата.

„Ди Велт“ објави дополнителни детали од прес-конференцијата на членот на одборот на Фолксваген, Андреас Тостман. Во весникот се забележува дека Тостман бил преплавен со телефонски прашања за можна инвестиција во Турција, што тој ги избегнал евазивно. „Ди Велт“ ги наведува уверувањата на Тостман дека Фолксваген засега има отворено разни опции и е во консултација со властите во Германија и Турција. Тостман исто така рече дека групата е во „удобна ситуација“. Според авторот на статијата, тоа значи дека Фолксваген може, во краен случај, да гради фабрика на друго место, како на пример некаде во Источна Европа, без одложувањето да доведе до недоволно производство на автомобили.

На истата тема, весникот  „Аутомобилвохе“ потсетува дека Романија веќе се пријавила за фабриката, чиј министер за трговија Стефан Раду Опреа рече дека неговата земја иницирала нови разговори со Фолксваген. Опреа додаде дека Романија има многу добри технички предуслови, а квалификуваната рака нема да биде проблем.

Морал и бизнис

И Франккуртер Алгемајне Цајтунг (ФАЦ) објави краток коментар под повеќезначаен наслов „Морал и бизнис“. Авторот Карстен Хермис пишува: „Не е лесно да се работи со морал кога станува збор за бизнис. Економски гледано, одлуката на Фолксваген за изградба на својата нова фабрика во Турција е разумна. Турција е важен пазар во развој надвор од еврозоната. Сепак, политичката состојба е комплексна“.

Да, демократијата сè уште функционира, продолжува Хермис, и покрај присуството на Ердоган.

„Опозицијата штотуку го прослави својот успех на локалните избори во големите градови. Сепак, со својата агресивна војна против Курдите, Турција докажува уште еднаш дека ниту го сфаќа меѓународното право, ниту човековите права многу сериозно. И прогонот на христијаните во регионот, како и задкулисната соработка на Ердоган со исламистите, додека тој оди со тенкови против Курдите, зборуваат за истото. Поради сето ова, Фолксваген прво ја замрзна одлуката – во надеж дека воениот конфликт во Северна Сирија брзо ќе заврши и ќе дојде време за нормален бизнис“.

Во однос на загриженоста, оваа позиција е најлогична. Едвај по дизел скандалот, Фолксваген започна активно да го гради својот имиџ како прв чувар на моралот, климата и вистинските демократски вредности. На овој начин, самата загриженост ја крена летвата многу високо, а сега – во случајот со Турција – сигурно нема да може да ја прескокн, коментира ФАЦ.

Поврзани вести

Страшниот дух на инфлацијата кружи низ светот, ќе мора да се навикнеме на порастот на цените

Влатко Зорба

Кои се најголемите добитници и губитници на големиот план од стимулaции на Бајден?

Влатко Зорба

Пеколна сезона: Како се подготвуваат ски-центрите во Европа за претстојната сезона?

msp-admin