Стандард
КОМПАНИИ

Франција и Велика Британија разговараат за заедничко спасување на „Eurostar“

Франција и Велика Британија преговараат за спасувачки пакет за „Eurostar International“ откако кризата со коронавируси уништи 95% од патничкиот сообраќај на возот, што ја исполнуваше меѓународната транспортна врска под Ла Манш, пренесе „Блумберг“.

Една од опциите за кои се дискутира вклучува интервенција на Банката на Англија (БА) за обезбедување средства на компанијата преку нејзиниот кредитен Ковид механизам како дел од придонесот на Велика Британија, според лице запознато соситуацијата. Според него, операторот на возот ги исполнува условите на БА, иако француската влада има мнозински удел.

Разговорите се фокусирани на поддршка што ги рефлектира интересите на двете страни, рече францускиот министер за транспорт Жан-Батист Џебари на парламентарниот комитет во четвртокот. Франција го контролира „Eurostar“ преку државната железница SNCF, но компанијата е со седиште во Лондон и се смета за важен дел од британската економија.

„Ние работиме со Обединетото Кралство на механизмите за помош кои се пропорционални на важноста на „Eurostar“ за двете земји“, рече Џебари, додавајќи дека целта е „Eurostar“ да биде „финансиски одржлив“. Џебари исто така рече дека со недели се водат дискусии со неговиот британски колега Грант Шапс.

Механизмот за корпоративно финансирање, управуван од БА, е достапен за многу компании, вклучувајќи ги авиокомпаниите и конкурентите на „Eurostar“, како што е „EasyJet“.

Портпаролот на компанијата одби да ги коментира меѓувладините разговори, додека портпаролот на кабинетот на Борис Џонсон не одговори веднаш на барањето за коментар.

Барање за помош

Лондонските бизнис лидери лобираа за спас на Еуростар, чии експресни возови ја поврзуваат британската престолнина со Париз, Брисел и Амстердам. Конзервативецот Хју Мериман, претседател на Комитетот за транспорт на британскиот парламент, ги повика двете влади „да се изјаснат за својата посветеност“ за поддршка на компанијата, со образложение дека придонесувала со 800 милиони фунти (1,1 милијарда долари) годишно во британската економија.

„Eurostar“ е во сопственост на 55% од SNCF, кој рече дека постои „реален ризик“ за опстанок на операторот без државна поддршка. Самата SNCF губи пари и се потпира на 4,1 милијарди евра (5 милијарди долари) капитални инјекции од државата за да се надмине колапсот во патничкиот сообраќај. Велика Британија ги продаде своите 40% од акциите на „Eurostar“ во 2015 година, што го комплицира секое финансирање на владата од Велика Британија.

„Прашањето е многу политичко и ние ќе објавиме, кога ќе дојде време, принципите на поддршка што сигурно нема да дојдат од SNCF“, рече Џебари пред француските пратеници.

„Француската влада ќе го поддржи „Eurostar“ во одржувањето на оваа стратешка врска меѓу нашите две земји“,

Ив Кроз, професор на Лабораторијата за економски развој на транспортот за урбанистичко планирање на Универзитетот во Лион, за британскиот парламентарен комитет изјави дека Франција веројатно нема да го поддржи сама „Eurostar“ и покрај нејзиниот удел и претстои „канадска борба“.

„Ситуацијата е многу критична во „Eurostar“, изјави извршниот директор на SNCF, Жан-Пјер Фаранду, во вторникот за радио „Франс Интер“.

„Ние веќе вбризгавме капитал во „Eurostar“ за да му помогнеме да ги помине овие тешки времиња“.

Писмо до Сунак

Лоби групата „London First“ во писмо до британскиот министер за финансии Риши Сунак рече дека „Eurostar“ е на пат да остане без пари во следните месеци, дури и пред новата блокада во понеделникот.

Компанијата соопшти дека добила поддршка од своите акционери, вклучително и фондовите Caisse de Depot et Placement du Quebec и Hermes Infrastructure со 40% удел, како и Белгија, која поседува 5%.

Поврзани вести

Која банкнота е најпопуларна меѓу фалсификаторите?

msp-admin

Доларот зајакнува втора недела по ред

Влатко Зорба

Поевтинуваат дизелот и екстра лесното, цената бензините останува непроменета

msp-admin