Alphabet и нејзината подружница Google пред нешто повеќе од еден месец објавија дека ќе ги укинат „колачињата“ за маркетинг цели. Иако за овој потег долго се дискутираше во дигиталните кругови, конечноста на таа одлука го потресе светот на најголемите огласувачи и аналитички компании во светот.
Google објави дека откако ќе ги повлече овие „колачиња“, нема да развие никаква слична алтернатива, која на крајот ќе им помогне на скоро сите маркетинг агенции во светот во насочувањето на нивните кампањи преку Интернет. Веднаш по објавувањето на ова соопштение, вредноста на акциите на два американски гиганти за маркетинг аналитика, The Trade Desk и Magnite, падна за 18 и 23 проценти за само една недела.
Сепак, Џеф Грин, извршен директор на The Trade Desk, не беше многу песимист во неколку интервјуа за печатот по овој повод. Напротив, тој, како и сите други експерти во неговата индустрија, го очекуваше потегот. Покрај тоа, тој го нарекува „следствено позитивен за целата индустрија“. За што всушност станува збор?
„Во денешната структура на дигиталниот маркетинг, „колачињата“ влијаат само на тој сегмент што се однесува на пребарувачите, а тоа во моментов е приближно 20 проценти од пазарот. Од друга страна, во најбрзо растечкиот дел од дигиталното рекламирање – поврзани ТВ уреди (ЦТВ) – немаше „колачиња“ од самиот почеток, но скроеното корисничко искуство се прилагодува врз основа на самото приклучување на услугата“, рече Грин.
Всушност, The Trade Desk со години се подготвуваше за потегот на Google. Уште во 2018 година, компанијата на Грин воведе Unified ID, систем за следење на дигитални рекламни кампањи направени со помош на софтвер со отворен извор. Unified 2.0 беше воведен во средината на минатата година, а оваа платформа беше прифатена и од Magnite, компанија која се гордее со тоа што е најголемиот светски продавач на дигитални реклами врз основа на продажба.
Сепак, The Trade Desk не се откажа целосно од механизмот „колачиња“. Овој месец тој соработуваше со француската групација Publicis , што ќе му овозможи пристап до огромна база на податоци, која вклучува податоци за милијарди трансакции преку Интернет, демографска статистика и побарувачката на корисниците на Интернет. За возврат, Publicis ќе може да ја користи платформата на американската компанија за објавување на содржината на своите клиенти.
Судбината на берзата на The Trade Desk и Magnite, изненадувачки, не е воопшто црна како што може да сугерира резултатот, се вели во соопштението на Google. Имено, нивните акции веќе забележаа значителен пад во февруари 2020 година по тогашната голема продажба на хартии од вредност на повеќе рекламни гиганти, поради сегашната стратегија на инвестициските фондови, и поради стравувањата за последиците од пандемијата.
Од тој момент, и во следните 12 месеци, акциите на The Trade Desk (NASDAQ:TTD) пораснаа 320 проценти, а Magnite (NASDAQ:MGNI) дури 675 проценти. Минатата недела The Trade Desk заврши со раст од седум проценти, опоравувајќи се од укинувањето на „колачињата“ на Google.