СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Зошто 5G може да им помогне на производителите да излезат од Ковид-кризата

Додека Европа и Северна Америка заостануваат зад Кина во поглед на 5G претплатите, професионалците во телекомуникациите веруваат дека технологијата ќе биде широко достапна ширум светот до 2025 година. Ова значи дека некои технологии поврзани со четвртата индустриска револуција (4IR), можат одеднаш да изгледаат попрактично.

Според истражувањето спроведено на 100 американски производители од страна на PwC и Институтот за производство, речиси половина од испитаниците од 2019 година биле во рана фаза на транзиција кон паметно производство. Тие очекуваа и дека темпото на промени нагло ќе се забрза, а 73 проценти од нив објавија дека ќе ги зголемат своите инвестиции во технологијата на паметно производство во 2020 година. Со оглед на влијанието на Ковид-19, малку е веројатно дека овие одлуки биле донесени во склад со очекувањата. Сепак, понатамошниот развој на 5G значи дека случајот за инвестирање во 4IR решенија е сè поуверлив.

Истражувањето на пазарот на шведскиот телекомуникациски гигант Ericsson, кој поставува 5G мрежи низ целиот свет, покажува дека постојат три категории на случаи во кои технологијата ќе им помогне на операторите. Тоа се индустриските системи за управување и автоматизација, системите за планирање и проектирање и теренските уреди. Во пракса, супер брзата конекција може да овозможи собирање податоци од машините во реално време, истовремено опремувајќи го персоналот со софистицирани алатки за визуелизација и обука.

Поголемиот број сензори, во комбинација со зголемената поврзаност на фабричките подови, исто така, ќе им овозможи на операторите повнимателно да го следат статусот на својата опрема. Потоа би можело да се закаже одржување и да се предвидат проблемите пред дефектот да резултира со губење на функционалноста. Постојат и придобивки за здравјето и безбедноста на речиси моментното време на одзив на 5G. Сигналите за итно исклучување ќе бидат поефикасни од било кога порано, а подобрената автоматизација значи дека ќе има помалку луѓе кои комуницираат со тешките машини.

За да демонстрира како 5G може да ја подобри контролата на процесот, Ericsson се здружи со германскиот Институт за производна технологија, Fraunhofer, кој создава дискови со сечила за млазни мотори. Сечилата се меѓу најсложените средства за обработка на метал, а самиот процес е многу тежок за надгледување. Дупчењето може да трае цел ден – иако може да се продолжи и на повеќе од 100 часа – а крајниот резултат не е познат додека не заврши процесот. Стапките на рекреирање достигнуваат дури 25 проценти. Сепак, со инсталирање на сензори способни за откривање на проблемите со дупчењето во реално време и нивно поврзување преку 5G мрежата, операторите на Fraunhofer успеаја да ги запрат машините пред да настане дефект.

Ако 5G и автоматизацијата ја намалат стапката на преработка од 25 на 15 проценти, ќе се намали и времето на работа на машината, што би довело до намалување на трошоците за 3.600 евра по диск. Ericsson истакна дека само куќиштето за сечилата со можност за 5G може да заштеди 27 милиони евра за една фабрика, а глобално до 360 милиони евра. Постојат и придобивки во одржливоста што можат да се постигнат со поефикасни и поефективни процеси на производство.

Моментно, конекцијата во производството првенствено се испорачува преку фиксни кабли, што може да биде скапо и тешко прилагодливо, поради ограничувањето на стационарните средства. Но, како што созреваат случаите на употреба, GSM асоцијацијата, што ги претставува операторите на мобилни мрежи, предвидува дека ќе порасне побарувачката за обнова на 5G.

„5G е во срцето на нашата дигитална иднина, а дигиталната ќе ја поттикне енергетската транзиција, иновациите и целиот нов свет на можности за вработување“, рече Мартин Лундштет, Извршен директор на Volvo. „Ова е од витално значење за успехот на зелениот договор на ЕУ. Сè е поврзано – затоа ова е толку фундаментален дел од равенката“.

Јасно е дека поголемата и побрза конекција може да им помогне и на производителите да излезат од Ковид-кризата.

Поврзани вести

„Брегзит“ станува ноќна мора за товарните превозници

Влатко Зорба

Георгиева: Меѓу финансиските лидери на Г7 има договор за стимулации и вакцини

Влатко Зорба

Rimac собира до 150 милиони евра свеж капитал за Bugatti

Влатко Зорба