СТАНДАРД life
БИЗЛАЈФ

6 совети на фриленсер како да кажете „не“ на клиенти и да не ги изгубите

Сигурно ви се случило, доколку работите како фриленсер, да се обидете да прифатите што повеќе работи, а на крајот на неделата да сфатите дека немате време за квалитетен одмор во текот на денот.

Многумина доаѓаат до оваа ситуација затоа што се плашат да им кажат „не“ на клиентите кои сакаат да ги ангажираат. Хонорарците имаат постојан страв дека нивните работни места еден ден ќе пресушат и нема да имаат од што да живеат. Затоа тие вршат притисок врз себе да работат сè додека има што да се направи. И тоа не е здраво.

Ова го сфатила и хонорарка од САД кој заработува од пишување. Затоа, таа реши да престане да ја прифаќа секоја работа што ќе се појави и да се спротивстави на нереалните рокови утврдени од нејзините работодавци.

И дали останаа без клиенти? Не, никој не ја напуштил. Еве како таа научила да кажува „не“, без да ја наруши својата врска со клиентот.

Објаснете, но не премногу

Добра идеја е да му кажете на клиентот зошто го одбивате, но нека биде кратко и без премногу детали. Кажете дека немате време да додадете уште една работа и тоа е обично доволно, особено со клиенти со кои сте работеле подолго време.

Бидете директни

Вашиот тон е значаен. Ако го третирате тоа одбивање како трагедија или како нешто за што треба да се извините, клиентот ќе го сфати тоа на тој начин. Заблагодарете им се што се сетиле на вас и кажете дека не можете да прифатите дополнителна работа во овој момент.

Понудете алтернатива

Клиентите ве вработуваат затоа што им го олеснувате животот, па затоа понудата за алтернатива би била добра идеја што ја одржува врската силна. Или понудете состанок каде што знаете дека нема да брзате или упатете ги на некој друг фриленсер.

Барате флексибилност

Оваа опција е добра за работа со оние со кои имате долга врска. Ако бараат дополнителна работа, објаснете им дека тоа ќе мора да влијае на другите работи што ги правите за нив и дека треба да ги поместите роковите.

Вашето „не“ е добро и за нив

Објаснете им дека одбивањето е добро и за нив, бидејќи оптеретени не би можеле да дадете сè од себе и да ја завршите работата за нив на најдобар можен начин. Објаснете им дека квалитетот е на прво место.

Кажете им колку ги цените

Клиентите сакаат да се чувствуваат ценети, па откако ќе ги одбиете, потсетете ги колку ја цените нивната работа.

Поврзани вести

Поранешен вработен на Мерцедес со БАГЕР направил штета на компанијата за 2 МИЛИОНИ ЕВРА

Влатко Зорба

БЕЗОБРАЗНИ ЦЕНИ НА ЗЛАТИБОР: Половина литар пиво и два сока скоро 1.600 динари

Влатко Зорба

Продажбата на пиво во британските пабови на најниско ниво од 1920 година

Влатко Зорба