Стандард
КОМПАНИИ

Бош: Недостатокот на чипови ќе влијае на растот на автомобилскиот бизнис во 2021 година

Германската технолошка компанија Бош соопшти дека недостигот на чипови ќе влијае на растот на индустријата оваа година, одразувајќи ги загриженоста на голем број производители на автомобили погодени од нарушената испорака, објави Automotive News Europe.

Според компанијата со седиште во Герлинген, тековната криза со пандемијата Ковид-19 и недостигот на полупроводници ќе влијае на глобалниот раст на производството на автомобили во 2021 година.

Добавувачот посочува дека околу 85 милиони автомобили се очекува да бидат произведени на глобално ниво оваа година, повеќе од 78 милиони во 2020 година, но помалку од 92 милиони пријавени во 2019 година.

Во 2017 година, производството на автомобили ширум светот достигна 98 милиони возила.

„Остануваме позитивни“, изјави извршниот директор на Бош, Волкмар Денер, додавајќи дека „ни претстои уште долг пат“.

Компанијата предвидува дека глобалната економија ќе се прошири за 4 проценти оваа година, откако се намали за 4,5 проценти во 2020 година.

Проблемот со снабдување со глобалниот пазар на полупроводници влијае и на деловната активност на Бош.

Американскиот „Џенерал моторс“ е последниот производител погоден од недостиг на чипови. Во средата, производителот на автомобили соопшти дека ќе го намали производството следната недела.

Стефан Хартунг, шефот за подвижност на Бош, одби да коментира чија грешка е недостатокот на чипови.

„Сите работиме заедно за да го решиме проблемот“, рече тој.

Бош посочува дека загриженоста за производство на автомобили во 2021 година е поголема од трајното влијание на пандемијата.

„Политичките случувања како Брегзит и континуираната стратешка конкуренција меѓу Соединетите држави и Кина со потенцијал за трговски ограничувања исто така имаат негативно влијание врз глобалниот економски развој“, соопшти компанијата.

Податоци за финансии

Годишната добивка на Бош пред каматата и даноците падна за 41% во 2020 година на 1,9 милијарди евра од 3,2 милијарди евра во 2019 година, додека маржата на профит се намали на 2,5% од 4,2 проценти.

Приходите на групацијата паднаа за повеќе од 6% до 71,6 милијарди евра. На основа на прилагодена девизна стапка, продажбата се намали за 4,4%.

Бош вели дека брзо ги намали капиталните трошоци бидејќи погоните за автомобили останаа затворени поголемиот дел од пролетта 2020 година. Ограничувањата на трошоците надминаа 1,1 милијарда евра, а компанијата на крајот успеа да генерира рекордно висок бесплатен проток на готовина од околу 5 милијарди евра.

Во 2020 година, снабдувачот освои 30 нови проекти за електрификација на автомобили од производители во вредност од 7,5 милијарди евра и годинава ќе инвестира 700 милиони евра во технологија на електрични возила, за разлика од 500 милиони во 2020 година.

Бош се наоѓа на првото место на Automotive News Europe на 100-те најголеми снабдувачи на автомобилски компоненти во светот, со продажба од 46,55 милијарди долари на производители на автомобили во 2019 година

Поврзани вести

Економскиот расен јаз во САД се зголеми тројно за 30 години, наместо да се намалува

Влатко Зорба

Tesla доби над половина милион нарачки за Cybertruck

msp-admin

Азески: Ако нема владеење на правото, нема ни раст на бизнисот

msp-admin