СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

КОРОНАТА НЕ ИМ МОЖЕ НИШТО: 7 бизниси на кои пандемијата им донесе невиден профит

Од почетокот на пандемијата на коронавирусот, некои индустрии доживеаа вистински пад, како што се туризам, угостителство или транспорт, додека други практично „процветаа“ – достава на храна, опрема за вежбање, трговија преку Интернет … Имаше многу активности кои претходно практично дури и не постоеја, а околностите во кои живееме повеќе од девет месеци ги принудија сите играчи на пазарот да се прилагодуваат од ден на ден.

Така, продавачите ја забрзаа својата логистика и отворање на мрежни продавници, а клиентите дознаа дека можат да нарачаат скоро сè од фотелјата во физичката продавница и дека ова е најдобриот начин за да избегнат голема гужва и ризик од пренесување на вирусот.

Еве ги бизнисите кои беа најпрофитабилни во текот на 2020 година и каква е нивната перспектива во следните години:

Испорака на храна

Во првиот бран на пандемијата, иако сите беа исплашени и максимално избегнуваа каков било контакт, најлесно беше да нарачате храна до влезната врата. Од нарачување пица и готови јадења, се префрливме и на нарачка на свежи намирници од супермаркетот, а во целата приказна, најмногу профитираа апликациите за достава и курирски услуги, кои едноставно не можеа да постигнат толку голем обем на работа.

Рестораните и продавниците брзо се прилагодија на моменталните околности и започнаа да нудат се „за земање“ или „за носење“, по желба.

Судејќи според огромниот раст што овој сектор го постигна во последните неколку месеци, но и според намалената побарувачка за нивни услуги, се чини дека облогот за овој вид деловна активност ќе биде прилично безбедна инвестиција за некое време.

Опрема за вежбање дома

Кога сè запре одеднаш во март и април, спортските сали беа привремено затворени, па спортистите и рекреативците мораа да се снаоѓаат за да продолжат да вежбаат. Убавото време им дозволи да направат дел од својот тренинг надвор, но имаше и денови кога не беше можно да се оди во парк, патеката за трчање или спортските терени, а за некои дневниот распоред не го дозволуваше тоа. Затоа полиците на спортските продавници беа испразнети многу брзо со сета можна опрема за вежбање дома – од јога душеци, тегови, сè до велосипеди за затворено и траки за трчање.

Заедно со тоа, имаше и набавка на патики, тренерки, дуксери, така што продавачите на спортска опрема беа навистина во плус на почетокот на пандемијата.

Велосипеди

По воведувањето на строг карантин во текот на пролетта, луѓето поминуваа многу време во затворени простории, а многумина работеа и од дома, па сакаа да го искористат секој слободен момент за да останат надвор. Освен пешачењето во природа и обидот да се зачува физичката оддалеченост за време на рекреацијата, возењето велосипед стана еден од омилените спортови. Тоа беше добар начин да се излезе малку надвор од градот или барем надвор од населбата и секојдневната околина, па затоа продавачите беа презаситени од барањата на велосипедистите.

Покрај рекреацијата, многумина одлучија да го заменат секојдневниот градски превоз со поздрав и побезбеден (без вируси) начин на транспорт – велосипедот. Во зависност од опкружувањето во кое живеат, секој што може да си го дозволи тоа, ги искористи тековните ограничувања да воведе уште една добра навика.

Бидејќи стравот од масовни собири и возења со автобуси или трамваи сè уште е присутен, прогнозите велат дека продавачите на велосипеди и опрема за велосипеди ќе бидат меѓу „победниците“ на пандемијата во наредниот период.

Техничка опрема за работа од дома

На почетокот на пандемијата, повеќето компании се префрлија на работа од дома, барем делумно, затоа беше потребно да се организира секојдневна комуникација, но и да се набават сите технички уреди, за да можат вработените да продолжат да работат без застој. Дотогаш, малку познатиот „Зум“, алатка за видео состаноци и конференции, одеднаш стана најбараната апликација во светот. Сите користеа зум, и за деловни состаноци и за виртуелни собири со пријатели и роднини. Така, вредноста на компанијата се зголеми за повеќе од 300 проценти за само неколку месеци.

Побарувачката растеше и за лаптопите, таблетите, принтерите и друга неопходна опрема, па затоа продавачите често се жалеа дека немаат стока во магацините.

Интернет продавница

Интернет-шопингот, кој веќе подолго време беше во голема експанзија, доживеа вистински бум на почетокот на пандемијата. Имено, луѓето се обидоа да избегнат голема гужва и да ги следат препораките на лекарот, па затоа порачаа сè што е достапно на Интернет.

Одеднаш, електронското купување веќе не беше интересно само за облека, обувки и некои мали технички додатоци, но исто така беа нарачувани домашни апарати, храна, опрема, лекови …

Исто така, сега не само младите и технички потковани клиенти порачуваат, туку и постарите, во сите делови на земјата, дури и од странство, за родители или роднини. Продажбата преку Интернет драстично скокна во Македонија, а повеќето мали трговци кои дури и не размислуваа за купување преку Интернет пред март, решија да се прилагодат на ситуацијата со молскавична брзина и да започнат свои интернет продавници.

Фармацевтски компании

Здравствената криза ги принуди сите да размислуваат повеќе за своето здравје, па затоа фармацевтските компании и аптеките забележаа и значителен скок на прометот. Секојдневно се снабдуваа со заштитна опрема и средства за дезинфекција на луѓето, но и разни додатоци за зајакнување на имунитетот, а некои од нив се обидоа да направат помали залихи на лекови за превенција.

Хонорарни работни места

Глобалната платформа што ја користат хонорарците за плаќање, „Payoneer“, објави студија која покажува дека Ковид-19 донесе краткорочно забавување на растот на приходите за таа група работници, но тој раст се вратил уште посилен и приходите пораснале за 28% во јуни. Според извештајот, во март 2020 година, 32 проценти од анкетираните хонорарни преведувачи изјавиле дека побарувачката за нивните услуги значително опаднала, а 53 проценти очекуваа побарувачката да скокне по пандемијата.

Потпретседателот на маркетингот на „Payoneer“, Џони Стил оцени дека првата половина на 2020 година е „тобоган“ за светската хонорарна економија и дека, како и другите индустрии, го почувствува влијанието кога пандемијата првично се појави, но дека враќањето е „зачудувачко“.

Поврзани вести

Rosenblatt Securities: Акциите на Apple можат да намалат и до 150 долари

msp-admin

144 милијарди долари: Рекорден буџетски дефицит на САД во декември

Влатко Зорба

Русија ја намалува зависноста од доларот на минимум

Влатко Зорба