Стандард
КОМПАНИИ

Маск создаде „убиец на Фејсбук“?

Новата „играчка“ на Елон Маск се вика „Клабхаус“ и се стреми да биде нова глобална хит социјална мрежа. Експлодираше во однос на бројот на корисници (и вредноста на нивниот капитал) откако Маск се појави на него, така што во моментов вреди повеќе од милијарда долари, иако технички сè уште е во бета фаза и не е широко достапен за масите.

Секој пат кога ќе објави нешто на Твитер, пазарот веднаш дивее. Оваа година тој накратко ги испрати акциите на компанијата „ГејмСтоп“ до небото, а поради него сите полудеа по криптовалутата „доџкоин“. Кога напиша дека „донекаде сака рачно изработени подароци“, вредноста на „веб-продавницата Етси“, специјализирана за занаетчиски подароци, скокна преку ноќ.

Секако станува збор за Маск, а „Јутарњи лист“ ја пренесува приказната за неговата нова играчка, од која направи „убиец на Фејсбук“.

Значи, доволно беше Маск да објави хаштаг „биткоин“ на својот Твитер и вредноста на таа криптовалута да скокне за 14% преку ноќ. Секако, помогна тоа што неговата компанија „Тесла“ објави пред недела дена дека купила биткоини во вредност од 1,5 милијарди долари и дека наскоро ќе биде можно да се купат нивните автомобили со оваа криптовалута.

А неговата нова играчка се вика „Клабхаус“.

Тоа е апликација што ги фрла сите карти на аудиото. Всушност, прашање на време беше кога ќе се појави социјална мрежа која ќе се обиде да се профилира поинаку од Инстаграм, „ТикТок“, „Фејсбук“ и „Твитер“, а тоа се првенствено текстуални, фото и видео мрежи, па затоа „КлабХаус“ е опишан како комбинација на радио, конференциски повик, аудио разговор и подкасти во живо.

Значи, нема фотографии, нема видео конекции, корисниците се приклучуваат на каналот по сопствен избор и слушаат во живо некој што разговара или разговара со нив, а трикот е во тоа што сè ќе се одвива во живо, што значи дека подоцна нема разговори со прислушување.

Дополнителен трик е ова: да се приклучите на овој Клуб, некој мора да ве покани, што на целата приказна и дава аура на ексклузивност.

Желбата на масите да влезат во „Клабхаус“ по посетата на Елон Маск се зголеми толку многу што поканите се продаваат преку „Редит“, „Крегс лист“, е-Беј и „Алиекспрес“ по цени кои во моментов надминуваат 60 долари.

Друг проблем е што апликацијата во моментов е достапна само за корисниците на ајФон. Доколку не се поканети, корисниците можат да ја преземат и да го внесат своето име на списокот на чекање, додека корисниците на Андроид можат да чекаат само да им биде дозволено да преземаат.

Овој „клуб“ е основан во март 2020 година, на почетокот на пандемијата, од Пол Дејвидсон (поранешен вработен во Гугл), претприемачи од Силиконската долина, а до мај тие успеаја да соберат нешто повеќе од 1.500 корисници.

И тогаш Елон Маск се појави на Интернет во една од собите, модерирајќи интервју со Влад Тенев, шефот на „Робинхуд“, платформа за тргување со акции, која неодамна беше во центарот на скандалот „ГејмСтоп“.

Елон Маск

Малите акционери се собраа преку социјалните мрежи, претежно „Редит“, купија големи количини на акции во „Стоп“, американска компанија за видео игри, со цел да ја зголемат нивната цена и со тоа да предизвикаат милијарди долари штета на моќните инвестициски фондови кои сакаа да заработат пари.

Во еден момент, „Робинхуд“ престана да тргува со акциите на „ГејмСтоп“, заштитувајќи средства, а толку жешка тема, вклучително и Маск кој го спаси Тенев, доведе до тоа сите да бидат заинтересирани за „КлабХаус“.

Нивниот разговор предизвика таков интерес што беше надмината границата на бројот на корисници на „КлабХаус“, која преку ноќ стана најпознат стартап во САД.

И Маск веќе објави нова бомба: Тој сака да го интервјуира Владимир Путин во „КлабХаус“, кој не одби.

Тие во моментов имаат два милиони корисници и бројни инвеститори, а тоа ги доведе до статус на „еднорог“ – или проценета вредност од една милијарда долари, што ги става на ниво на компании како „АирБНБ“ или „Убер“.

Меѓу другото, луѓето беа привлечени од ексклузивноста затоа што, како што пренесува „Гардијан“, вистинскиот елитизам и потрагата по членство во престижни јахти или селски клубови се прелеа во виртуелниот свет и социјалните мрежи.

И „КлабХаус“ го користи мудро. Имено, меѓу постојните членови, пишува Фајненшл тајмс, преовладуваат основачи на технолошки компании и инвеститори, кои не се типични корисници на социјални мрежи, како што е „ТикТок“, во која доминираат тинејџери и најмногу се користи за забава.

Покрај Маск, неодамна во „Клубот“ се појави и основачот на Фејсбук, Марк Закерберг, а Маск веќе најави ново пристигнување, заедно со раперот Кание Вест, контроверзната sвезда и неговата сопруга Ким Кардашијан.

Какво е корисничкото искуство? Оние кои ја испробале „КлабХаус“ велат дека просториите за разговор се избираат и се отвораат според интересите на корисниците, а најпопуларни се книгите, технологијата, работата и здравството. Можете да следите или да се придружувате на простории или разговори во нив, и најчесто изгледа како онлајн конференција – едно лице разговара или интервјуира друго, а другите слушаат, а потоа се вклучуваат во прашања. И исто како телефонски повик, кога разговорот ќе заврши, просторијата се затвора. Апликацијата не дозволува снимање и подоцна емитување на разговори, но корисниците можат да ги снимаат со помош на надворешен уред и повторно да се емитуваат на YouTube.

Мора да бидете поканети да се приклучите на мрежата, но има ограничувања. Постоечки корисник има право да покани само двајца нови корисници при првото снимање.
Причината е едноставна – креаторите на мрежата сè уште ја комплетираат бета верзијата и дури на крајот на 2021 година ќе ја отворат за целиот свет.

Поврзани вести

Кои се најдобрите трговски објекти во Скопје за 2020 година?

Никола Поповски

САД: Амазон, Епл, Фејсбук и Гугл ја злоупотребуваат монополската позиција

msp-admin

„Глобал Портс“ размислува да го продаде својот удел во „Port of Adria“

Влатко Зорба
error: Превземањето на содржина без дозвола од авторот е дело казниво со закон!!!