СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Скоро половина од електричните автомобили се движат по кинески патишта

Електричната мобилност очигледно зема замав. Бројот на електрични автомобили ширум светот се зголеми на 10,9 милиони во 2020 година, за повеќе од 3 милиони во споредба со претходната година. Кина останува неоспорен лидер со повеќе од 5 милиони електрични возила во својата национална флота, а потоа следат САД со 1,77 милиони електрични возила, покажува студијата на германскиот тинк-тенк ZSW.

Во исто време, Германија се искачува за три места на листата и сега е трета со скоро 570 илјади електрични автомобили. Најсилната економија во Европа има уште подобри перформанси во однос на регистрацијата на нови автомобили – рангирана е на второто место во светот.

Според ZSW, три германски автомобилски компании се меѓу шесте најпопуларни брендови во регистрациите на нови електрични автомобили. „Тесла“ е на врвот со скоро 500.000 продадени автомобили во 2020 година, но Фолксваген АГ добива интензитет во овој поглед.

Сепак, овие бројки, исто така, покажуваат дека растот ќе треба да биде далеку подинамичен со цел да се исполнат климатските цели поврзани со транспортниот сектор до 2030 година.

Регистрациите на нови електрични возила се зголемуваат ширум светот во 2020 година, со пораст од 38% на рекордни 3,18 милиони, и покрај целокупниот пад на глобалниот пазар на автомобили во сенка на националните блокади за справување со пандемијата на коронавирус.

И додека регистрациите на електрични автомобили се зголемуваат за 134 проценти во Европа на 1,37 милиони, големите кинески и американски пазари даваат поскромен придонес кон глобалниот раст на сегментот.

Германија забележа импресивен раст на продажбата на електрични возила, зголемувајќи го нивниот број на 394.632 од 108.530 возила во 2019 година. Овој скок од 264 проценти претставува највисока стапка на раст во светот. Германија сега е на второ место по Кина по нови регистрации, надминувајќи ги Соединетите држави, кои остануваат на третото место.

Франција има додадено 194.700 нови електрични возила во 2020 година, што е зголемување за 180%. Во Данска, продажбата се зголеми за 245 проценти, во Италија – за 25%, во Шпанија – за 136 проценти и во Велика Британија за 140%.

Растот ќе мора да биде уште подинамичен

„Пазарот на електрични возила се развива многу поволно во многу земји, особено во Европската унија“, рече проф. Д-р Фритјоф Штајс, управен директор на ZSW.

„Сепак, овој позитивен тренд се должи и на поголемите субвенции за електрични возила како дел од економските пакети за стимулирање на обновувањето од коронавирусот и други мерки, како што е намалениот данок на додадена вредност во Германија. „Со цел германската влада да има на патот од 7 до 10 милиони електрични автомобили, овие стимулации ќе треба да бидат заменети со раст раководен од пазарот“, рече Штајс.

Иако учеството на електрични возила во вкупната продажба расте во многу земји, овој сегмент сепак останува мал. Во многу случаи, учеството на електричните автомобили останува едноцифрено. Исклучок е Норвешка, каде возилата со мотори со внатрешно согорување се засенети од електричните. Во скандинавската земја, електричните автомобили сочинуваат 62,4% од сите нови регистрации во 2020 година.

По Норвешка, следи Шведска, каде учеството на електричните возила во новите регистрации во 2020 година достигна 29,1%. Во Германија, тој е зголемен на 10,9%, или тројно зголемен во споредба со 2019 година. Електричните автомобили во Кина лани учествуваат со само 6,2% од сите новорегистрирани автомобили, додека во САД нивното учество е околу 2 проценти.

Што се однесува до производителите на автомобили, Тесла ја одржува лидерската позиција во новите регистрации со продадени 499.600 возила во 2020 година. Групата Фолксваген е втора со 421.600 возила. Кинеската компанија САИК, која е скоро целосно фокусирана на домашниот пазар, се наоѓа на третото место со 254.300 електрични возила. Германски БМВ е четврти со 192.600 примероци, додека неговиот конкурент Дајмлер е шести со 163.000 примероци.

Првото место на Тесла во кумулативните нови регистрации во светот е неспорно, со продажба достигната 1,38 милиони возила во последните неколку години. Кинеската компанија БИД го задржува второто место со 916.400 електрични автомобили. Фолксваген се искачува на третото место со 778.300 регистрации.

Глобален лидер во моделите е Модел 3 на Тесла со 362.800 нови регистрации во 2020 година. Второто место е за Хонггуанг Мини ЕВ со 119.300 регистрации, што се продава исклучиво во Кина од почетокот на минатата година. Трет е Рено Зои со 102.900 единици. Четвртата позиција припаѓа на Фолксваген ИД.3 со продадени 56.900 единици. Меѓу првите десет германски модели се наоѓаат Ауди е-трон и Пасат ГТЕ.

Ова е првпат три германски брендови да се рангираат меѓу десетте најпопуларни електрични автомобили.

Првото место во кумулативните нови регистрации е за Модел 3 со 812.900 регистрирани единици. Нисан Лиф е втор со 494.800 возила, а Модел Ес е трет со 308.700 продажби. Германски модел сè уште не е во првите десет.

Германски пазар

Фолксваген е на првото место во продажбата на електрични автомобили во земјата, а трите модели на концернот се во првите пет. Рено Зои го задржа првото место кај моделите со продадени 30.376 возила. Е-Голф е втор со 17.438 регистрации, Модел 3 е трет со продадени 15.202 единици, проследен со Паста ГТЕ и ИД.3 со повеќе од 14.000 нови регистрации во 2020 година.

Фокус на водород

Бројот на автомобили напојувани од водородни горивни ќелии ќе се зголеми во 2020 година на 28 000 возила на глобално ниво, според ZSW. Иако уделот на овие автомобили останува мал, тој се зголеми за околу 9.000 минатата година, стапка на раст од 17 проценти.

Јужна Кореја има најголем број нови регистрации, со автомобили со водород во земјата кои растат за 5.800. Новите регистрации во Германија достигнаа 382, ​​со што вкупниот број на водородни возила достигна 1.016.

Поврзани вести

Повеќе од 1.000 компании банкротирале во Јапонија

Влатко Зорба

На кого влијае драстичното зголемување на даноците на претпријатијата во Британија?

Влатко Зорба

Пандемијата „удри“ и по рекламниот сектор

msp-admin