СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Присуството на Тесла ја стимулира индустријата за електрични автомобили во Германија

Најбогатиот човек на планетата, Елон Маск, ја изненади автомобилската индустрија со избирање на мал град во Источна Германија за неговата прва европска фабрика за склопување на електрични автомобили. Политичарот кој го насочи Маск кон ова место сега сака да го направи регионот главен производствен центар за компоненти на електрични возила.

Објектот за производство на батерии за електрични возила, што ќе се гради покрај фабриката на американскиот концерн, се очекува да биде пуштен во употреба за околу две години, рече во интервју Јорг Штајнбах, министер за економија во германската држава од Бранденбург, цитиран од Блумберг.

Но, Тесла е далеку од единствениот голем концерн што има за цел да работи во оваа област. Германскиот хемиски гигант БАСФ СЕ има намера да започне со производство на катоди и рециклирање на батерии за електрични возила во блискиот град Шварцхаде. Француски Ер ликвид СА ќе инвестира 40 милиони евра за снабдување на локацијата со кислород и азот. А, американската компанија „Микроваст“ планира да изгради станици за брзо полнење на електрични комбиња и кросовери во Лудвигсфелде.

Овие инвестиции, плус амбициите на Маск дека објектот во Грунхајде може да стане најголемата централа во светот за батерии, поттикнуваат надеж дека Бранденбург, кој изгуби голем дел од својата тешка индустрија за време на Втората светска војна и по падот на Берлинскиот ѕид, може да стане еден вид центар за електрична електромобилната индустрија, обезбедувајќи илјадници нови работни места.

„Тоа е визијата што ја оследам“, рече Штајнбах, додавајќи дека доаѓањето на Тесла ја стави земјата на мапата за многу компании кои сакаат да создадат нови индустриски локалитети.

Пред почетокот на производството на батерии во Германија, Тесла ќе го пушти во употреба својот погон за склопување електрични возила Model Y, а објектот е предвидено да започне со работа во средината на оваа година и да достигне годишен производствен капацитет од 500.000 возила.

Штајнбах посочува дека е „потполно смирен“ во врска со одобрувањето на фабриката за автомобили на Тесла на локално ниво. Секое одложување на регулаторниот процес не значи дека фабриката нема да добие последно зелено светло за производство, додаде тој.

Властите го ставаат квалитетот пред брзината за да осигурат дека секоја одлука ќе спречи идни правни предизвици, рече Штајнбах. Иако не исклучи дека одложувањата кон крајот на минатата година може да го одложат отворањето на фабриката, тој рече дека Тесла не дал никакви индикации дека производството може да се одложи за по јули.

64-годишниот Штајнбах придонесе кон преориентирање на инвестициите на Тесла во Германија кон крајот на 2019 година, истакнувајќи ја близина на Бранденбург до Берлин, достапноста на доволно квалификувана работна сила и изобилството на чист енергетски капацитет.

Фабриката во Грунхајде е клучна за американскиот производител на автомобили, чија цел е да ги поддржи плановите на Маск за проширување на бизнисот во Европа, исто како што Фолксваген АГ, Дајмлер АГ и БМВ АГ се фокусираат на своите електрични модели.

За Германија, новата фабрика на Тесла ветува нови работни места во услови на постојани економски шокови предизвикани од ширењето на коронавирусот. Посветено на постепено електрифицирање и „чистење“ на транспортниот сектор, владата на канцеларката Ангела Меркел се обрати до Маск, а министерот за економија Питер Алтмаер му вети на извршниот директор каква било помош за функционирање на фабриката.

Штајнбах исто така учествуваше во иницијативата, истакнувајќи ги пакетите за помош достапни на компанијата и поддржувајќи ја врската помеѓу американската група и локалните агенции за вработување.

Поврзани вести

Маск го продава речиси целиот свој имот

msp-admin

Која банкнота најмногу се фалсификува кај нас?

msp-admin

Идеолошките конфликти се спротивни на пазарните принципи на пазарот, вели претседателот на Кина

Влатко Зорба