СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Фејсбук им дава на медиумите милијарда долари и жали за блокадата на вестите во Австралија

Откако беше критикуван за привремено блокирање на написи во весници во Австралија, како одговор на законот со кој се бара дигиталните гиганти да плаќаат надомест за медиумите, Фејсбук сака да ја поправи грешката инвестирајќи „најмалку“ 1 милијарда американски долари во новински содржини во следните три години.

„Од 2018 година, инвестиравме 600 милиони долари за да и помогнеме на медиумската индустрија и планираме да инвестираме најмалку 1 милијарда американски долари во следните три години“, напиша на својот блог во средата Ник Клег, раководител на јавни работи на социјалната мрежа.

Ова соопштение доаѓа во време кога владите ширум светот сакаат да ги принудат дигиталните компании да плаќаат за медиумската содржина што ја објавуваат на нивните платформи.

„Признаваме, се разбира, дека квалитетно новинарство е клучно за работата на нашите компании – информирање и вреднување на граѓаните и барање одговорност од моќните“ за нивните постапки“, се оправда Ник Клег.

„Фејсбук сака да им се придружи на издавачите на медиуми повеќе од кога било“, рече Клег, без да каже за каква инвестиција станува збор.

Ветувањето на групата на Марк Закерберг доаѓа еден ден по крајот на нејзиниот необичен конфликт со австралиската влада околу нацрт-законот што ќе ги регулира односите на традиционалните медиуми, во тешка финансиска состојба и мастодонти кои владеат на Интернет и собираат најголем приход од рекламирање.

Отако реагирајќи на законот, тој го блокираше објавувањето на врски до написи во весници во домашните и светските медиуми, сопственикот на Инстаграм и ВатсАп на крајот се повлече, постигнувајќи договор во последен момент со Канбера да плаќа медиумски такси за нивната содржина објавена на неговите платформи.

Ник Клег, британскиот заменик-премиер, ја искористи најавата за инвестиции за да се извини за блокадата на вестите во Австралија.

„Ние не ја донесовме одлуката лесно“, рече тој. „Требаше брзо да ја донесеме пред законот да стапи на сила. Направивме грешка кога ја применивме премногу остро. Ова ненамерно блокираше некои содржини. За среќа, тоа брзо се коригираше“, заклучи тој.

Договорот постигнат со австралиската влада значи дека Фејсбук и Гугл – кои се специфично насочени кон законот – нема да бидат казнети ако се договорат со локалните медиуми да плаќаат за информации. Тие добија рок од два месеци да се договорат и да избегнат задолжителна арбитража.

Значи, австралиските медиуми ќе добијат милиони долари од Гугл и од Фејсбук. Тие, пак, нема да плаќаат повеќе од сумата договорена со медиумите, со што ќе избегнат меѓународен преседан.

Гугл веќе се согласи да плати „поголеми суми“ за содржината на медиумската група News Corp. на Руперт Мардок.

Канада размислува за слични мерки.

Во меѓувреме, австралискиот парламент во четвртокот усвои закон со кој ги обврзува технолошките гиганти да им плаќаат на медиумите да ја преземаат нивната содржина.

Владата соопшти дека законот ќе им гарантира на медиумите „фер компензација за содржината што ја создаваат, што ќе овозможи одржување на новинарството во јавен интерес на Австралија“.

Поврзани вести

По 230 Балканци секој ден заминуваат во Германија на работа

msp-admin

Менаџментот на хотели „Сонце“: Не можеме да коментираме за понатамошните планови за развој

Влатко Зорба

29 милијарди долари: „Форд“ двојно ги зголемува инвестициите во електрични возила

Влатко Зорба