Европа купува електрични возила со рекордно темпо и е пред Кина како најголем пазар на електрични автомобили во светот, според „The Wall Street Journal“.
Уделот на Стариот континент во глобалната продажба на нови електрични автомобили скоро двојно се зголеми на 43% минатата година, додека Кина и САД го загубија уделот на пазарот.
Европа во голема мера се потпира на стимулациите на владата направени за време на пандемијата, а аналитичарите предупредуваат дека интензитетот може да се промени дури и ако таа поддршка биде повлечена. Повеќето владини субвенции за електрични возила се ограничени и треба да истечат до крајот на оваа година.
„Пазарот е исклучително чувствителен на концесиите на владата и компаниите“, рече Арнд Елингорст од Bernstein Research. „Штом субвенциите ќе бидат запрени, продажбата на електрични автомобили ќе пропадне за 30-40% во најмалку еден или два квартала“, додаде тој.
Без субвенции, електричните автомобили сè уште се значително поскапи од еквивалентните автомобили со мотори со внатрешно согорување. Тоа веројатно ќе се промени до крајот на оваа деценија, велат аналитичарите, бидејќи цените на батериите паѓаат поради новите технологии, поголемите размери и конкуренцијата.
Европската унија постојано ги заострува барањата за емисија на штетни гасови, принудувајќи ја индустријата да лансира повеќе електрични автомобили и хибриди, во спротивно ќе се соочи со големи казни.
Околу 65 нови модели со електричен погон, што е двојно повеќе отколку во Кина, беа лансирани во Европа минатата година. И во 2021 година се очекуваат нови 99.
Производителите велат дека субвенциите и зголемениот број нови понуди на пазарот доаѓаат во вистинско време, истовремено. Така, во 2020 година, продажбата на електрични возила и плагин хибриди во Европа се зголеми за 137% на 1,4 милиони. Во исто време, Кина забележа зголемување од 12% на 1,3 милиони, а во САД продажбите се зголемуваат за само 4 отсто до 328 илјади.
Пазарот во Европа во изминатата година потсетува на кинеските години наназад. Компанијата обезбеди значителни субвенции за потрошувачите и ги принуди производителите да купат одреден број електрични автомобили во обид да ги користат.
Овие напори создадоа стотици фази и ја поддржаа работата на електричните возила на над 8% во сердината на 2019 година. Како резултат, Пекинг го намали бројот на субвенции и учеството на електричните возила падна под 5% во споредба со истата година.
Кога се појави пандемијата, продажбата на електрични автомобили во Кина дополнително падна, предизвикувајќи сомнежи во можноста на Пекинг да ја исполни својата цел да обезбеди 20% од продажбата на нови автомобили до 2025 година.
Во Европа, националните влади ги разгледуваат своите планови за укинување на тековниот режим на субвенции за електрични возила до крајот на годината. Аналитичарите сугерираат дека владите во земјите што произведуваат многу автомобили, како што се Германија и Франција, може да ја продолжат помошта и по оваа година.
Додека повеќето лидери во индустријата ги поздравуваат напорите на владата, производителите на автомобили се грижат дека субвенциите ќе имаат само краткорочно влијание и нема да создадат самоодржлив пазар без пошироки структурни промени.
Наместо тоа, тие ги повикуваат владите да се фокусираат повеќе на развој на инфраструктура како што се станици за полнење, обезбедување поддршка за изградба на постројки за батерии и оданочување на емисиите на јаглерод диоксид.