СТАНДАРД life
АНАЛИЗИ

Корпоративна Америка конечно се разведува од Трамп: Бизнисот сфати колку штети политиката

Заведена од ветувањата за намалување на даноците и дерегулација, Корпоративна Америка ентузијастички го поддржа претседателот Доналд Трамп по победата во 2016 година.

Но, таа врска се расипа бидејќи Трамп не успеа да го осуди расизмот, нападна големи американски компании, ја игнорираше климатската криза и воведе тарифи. И разводот заврши спектакуларно оваа недела откако приврзаниците на Трамп упаднаа во американскиот Капитол.

Кога Трамп стапи на функција, бизнис заедницата првично ја пофали деловната агенда на претседателот и извршниот директор: На крајот на 2016 година, влијателната лобистичка група „Бизнис тркалезна маса“ го охрабри економскиот тим на Трамп и ветувањаа за намалување на даноците. Следната година, Џеј Тимонс, извршен директор на Националната асоцијација на производители, ги повика законодавците да го поддржат инфраструктурниот план на Трамп и рече дека „целиот Конгрес треба да се качи на „возот Трамп“.

Двете партии поставија сосема поинаков тон оваа недела по бунтот во американскиот Капитол, симбол на американската демократија, што се покажа како последната сламка.

„Бизнис тркалезна маса“ остро ги критикуваше американските политичари за ширење „измислици за лажирање на изборите“, предупредувајќи дека тоа претставува закана за демократијата и економијата. Водечките директори го осудија насилството. Многумина ги отпуштија своите работници кога видоа дека се пред Капитол.

Но, критичарите велат дека бизнис лидерите требало многу порано да го осудат „трампизмот“ и дека тие му го овозможиле на некој начин.

„Ма не, Трамп“

Односот помеѓу Трамп и Корпоративна Америка отсекогаш бил полн со подеми и падови. И извршните директори обезбедија доза на морал за време на турбулентната ера на Трамп.

На самиот почеток, големиот бизнис не ја поддржа кандидатурата на Трамп. Откако Трамп ја доби номинацијата, многу деловни лидери ја фрлија топката зад Хилари Клинтон.

Но, кога Трамп ја освои Белата куќа, индустријата гледаше на тоа како средство за деловната агенда за која копнееа – особено во однос на намалувањето на даноците. До крајот на 2017 година, Трамп го постигна тоа со усвојување на широко намалување на даноците на претпријатијата.

Намалувањето на даноците на Трамп имаше поголемо влијание врз Волстрит. Стабилното забрзување на инвестициите во создавање работни места никогаш не се материјализирало, а неочекуваните загуби главно се однесуваат на споделување на откуп, дивиденда и спојување. Покрај намалувањето на даноците, Трамп започна бран на дерегулација за кој се залагаше деловната заедница по осум години администрација на Обама.

Но, односите почнаа да се распаѓаат летото 2017 година.

Прво, деловните лидери, вклучително и поранешниот извршен директор на Дизни, Боб Ајгер и извршниот директор на Тесла, Елон Маск, ја осудија одлуката на Трамп да ги повлече Соединетите држави од Парискиот климатски договор. А потоа и извршните директори предводени од шефот на „Мерк“, Кен Фрејзер ги напуштија бизнис советите на Трамп во август 2017 година. Советодавните одбори на крајот се распуштија, прекорувајќи го претседателот.

Силиконската долина и другите големи американски компании исто така постојано ги отфрлаа ограничувањата на Трамп за имиграција.

Премногу токсичен?

Прашањето сега е дали бизнис лидерите ќе го поддржат движењето на Трамп по завршувањето на неговиот мандат на 20 јануари.

Трамп и неговите советници ветија дека ќе им наметнат добро финансирани примарни предизвици на републиканците кои одбија да го поддржат неговиот обид за поништување на изборите.

„Имате многу републикански бизнисмени кои се прашуваат: „Дали ќе се приклучам на ова движење Трамп затоа што сè уште е со ниски даноци и про-енергетско?“, рече Мишел Кембалест, претседател за стратегијата за пазари и инвестиции во „ЏејПи Морган Асет“. „Од друга страна, има многу други работи што одат заедно со движењето на Трамп: анти-трговија, интензивна анти-миграција и веројатно одреден степен на авторитаризам што не е во синхронизација со партијата“, додаде тој.

Блохам, извршниот директор на Советот, рече дека многу ќе зависи од тоа дали Трамп ќе се соочи со сериозни последици, како што е импичмент или повикување на 25-тиот амандман, пред да му заврши мандатот.

„Ако има силен одговор“, рече Блохам, „тогаш брендот Трамп ќе биде многу потоксичен“.

Поврзани вести

Европа влегува во битка за својот „технолошки суверенитет“

Влатко Зорба

Силен долар веќе не одговара на американските интереси

Влатко Зорба

Како Кина може да го порази САД во трговската војна?