СТАНДАРД life
АНАЛИЗИ

Три години по стекнувањето од Microsoft, завршува ли играта за LinkedIn?

Скоро три години по стекнувањето на LinkedIn, Microsoft допрва треба да ја претстави својата голема визија за социјалната мрежа. И таа можеби нема воопшто даго направи тоа. Можеби дојде крајот на играта за познатата социјална мрежа, позната во нашата земја како „мрежа за професионалци“.

Првото прашање што е збунувачко е како таквата компанија успеа да се продаде за 27 милијарди долари – со премија од 50% во однос на последната тргувана цена на акциите ?! Можеби станува збор за многу глупав купувач? Не, Microsoft веќе беше под раководство на Сатија Надела како извршен директор. Надела се сметаше за разумен водач кој успеа да ја „поправи“ грешката на Стив Балмер за купување на „Nokia“ за 7,9 милијарди американски долари во септември 2013 година (парите беа скоро отпишани од Microsoft во јули 2015 година).

Кој освои од договорот?

Но, дали Надела ја направи истата грешка со LinkedIn? Доколку е така, со оглед на износот, тоа би било за 3,4 пати поголема грешка … Единствениот јасен победник во целата зделка досега се чини дека е Рид Хофман – основач и претседател на LinkedIn. Кога LinkedIn ја објави аквизицијата на Microsoft во јуни 2016 година, цената на компанијата се зголеми за скоро 50% откако доживеа големо спојување. На крајот, состојбата на Хофман „се опорави“ и достигна 800 милиони долари. Убав договор за него, зарем не?

Но, што ќе прави Microsoft со стекнатата социјална мрежа? Да имате стотици милиони корисници е бесмислено, освен ако не можете ефективно да ги претворите во приход и профит. Всушност, станува збор за огромна цена за поддршка на платформата, со оглед на нејзиниот раст. Но, тоа не е сè.

Нема синхронизација помеѓу апликациите

LinkedIn имаше – и сè уште е – мноштво апликации со различни брендови: барање работа, учење, вработување, маркетинг и многу повеќе. Идејата веројатно не е лоша работа – кога имате база на корисници, можете да им продадете дополнителни услуги. Но што ќе ви се толку многу апликации, ако не можете да управувате со нив?

Лошата интеграција и лошото скалирање ја карактеризираат оваа разновидност – LinkedIn се здоби со многу компании за распоредување на разни услуги, но не успеа да ги натера да работат во синхронизација. Еден пример е аквизицијата од 1,5 милијарди американски долари на Lynda.com, онлајн провајдер на видео-обука. Тоа звучеше многу добро во теорија, но стана јасно во првиот квартал на 2016 година дека „за интегрирање и скалирање на Lynda ќе бидат потребни повеќе инвестиции отколку што се очекуваше претходно“.

Рекламите се скапи и тешки за корисниците. Натали Халими, маркетолог со 10-годишно искуство, напиша во врска со рекламите на LinkedIn уште во јули 2014 година дека тие имаат „висок CPC, лоша табло за управување, лоша аналитика“ и заклучи дека „LinkedIn“ треба да ја преиспита својата ценовна стратегија, за да се обезбеди подобар поврат на инвестицијата за огласувачите“. Повеќето луѓе кои се обиделе да рекламираат се согласуваат со Халими.

Загубите продолжуваат

На крајот на краиштата, со оглед на сите овие недостатоци, што е следно за Microsoft и нејзината одлука да се здобијат со LinkedIn со премија од 50%? Стекнувањето беше завршено во декември 2016 година, пред скоро три години. Ќе се смени ли нешто? Има такви изгледи, а тие произлегуваат од фактот дека е време менаџментот на Microsoft да дистрибуираат бонуси за управување.

LinkedIn продолжува да работи со загуба. За фискалната 2017 година, компанијата донела 2,3 милијарди американски долари приход на Microsoft, но по даноците и амортизацијата, Microsoft на крајот забележа оперативна загуба од 924 милиони американски долари за LinkedIn. Во фискалната 2018 година ситуацијата беше слична – приходот на LinkedIn скоро двојно се зголеми на 5,3 милијарди долари, но по амортизацијата и даноците, Microsoft забележа оперативна загуба од 987 милиони долари. Уште полошо, загубите се очекува да продолжат.

„Крајот на играта“ се приближува

Во октомври 2018 година, стана јасно дека дејноста на LinkedIn ќе биде еден од шесте фактори што ќе се користат за да се утврди колку акции за перформанси ќе добијат Надела и четири други топ директори на Microsoft. Овие типови акции претставуваат една третина од надоместокот на распределбата за финансиската 2018 година. Анализата, што треба да се случи, ќе биде за период од 3 години, а исплатата ќе се изврши во 2020 година.

Со други зборови, дури и да оставиме настрана куп други детали за тоа како се обликуваат платите и бонусите на директорите на LinkedIn, тоа значи дека доаѓа „крајот на играта“ – или LinkedIn мора да направи сериозно ветување за профит, или да престане да постои – а можеби дури и да го чини многу самиот Надела.

Притисокот е огромен за Надела и целиот негов тим. Годината 2020 година се приближува и може да биде или момент на успех или момент на болна загуба. Ќе видиме.

Поврзани вести

Си ја мобилизира Кина за технолошка револуција

Влатко Зорба

Шокантни прогнози на „Саксо банка“ за 2020 година

msp-admin

Зошто силниот долар е ризик за глобалната економија?

msp-admin