СТАНДАРД life
ЕКОНОМИЈАКОМПАНИИ

Како Елон Маск може да го спаси грчки „Ларко“, без дури и да се мачи?

Името на компанијата „Ларко“ некогаш беше симбол на гордост за Грција. Во 60-тите години од минатиот век, државната компанија што работи во рударската и металуршката индустрија вработуваше толку многу луѓе што земјата изгради две населби за сместување на своите вработени, градејќи училишта, спортски објекти, па дури и цркви.

На крајот на следната деценија, компанијата го изгради и најдолгиот континуиран транспортер во Европа – производна линија долга 7,5 километри што ја носи извлечената руда директно кон морето, од каде што се транспортира на странските пазари.

Денес грчката компанија е единствената што остана во Европската унија (ЕУ) со топилница за никел, но се бори и со сериозни финансиски проблеми што наскоро може да ја остават во историјата.

Но, американскиот претприемач Елон Маск може да го спречи ова, дури и да не се мачи. Следните неколку месеци треба да одлучат за судбината на „Ларко“, основана во 1963 година, и тоа дали ќе има доволно интерес за неговите средства и деловно работење.

Според грчкото издание „Катимерини“, тие можат да станат попривлечни за инвеститорите по коментарот на основачот на „Тесла“.

Уште во март стана јасно дека компанијата ќе мора да ги продаде своите средства доколку не се најде купувач за неа. Минатата недела беа отворени првите тендери за три рудници на „Ларко“ за наддавање и наскоро ќе стане јасно што ќе се случи со топилницата за никел на компанијата.

„Добрата вест е дека ова се случува во време кога побарувачката за нејзината основна дејност, топењето на никел, расте благодарение на употребата на металот во производството на батерии за електрични возила“, рече „Катимерини“

„До сите компании во рударската индустрија – ве молиме вадете повеќе никел. Каде и да сте во светот, направете го тоа и не чекајте неговото барање да го достигне својот врв, како пред пет години“.

Основачот на производител на автомобили продолжува: „Тесла“ ќе ви обезбеди џиновски долгорочен договор ако ископате никел ефикасно и еколошки“.

Како пример во овој поглед, може да се забележи дека електричен автомобил Модел 3 содржи околу 30 килограми никел во своите батерии.

„Под различни околности, „Ларко“ би изгледал како драгоцено средство, бидејќи е единствениот производител на никел во Европската унија и еден од петте најголеми во светот“, објавија грчките медиуми.

Тие додаваат дека хроничните проблеми на компанијата значат, сепак, дека потенцијалниот купувач ќе мора да вложи стотици милиони евра за да го осигури своето работење, и финансиски и еколошки.

Поврзани вести

Рено дефинитивно се збогува со дизел моторите и брзото возење

Влатко Зорба

Закерберг нè убедува да не бегаме од WhatsApp, а тој самиот користи конкурентна апликација

Влатко Зорба

Кина ги надмина САД во уште една област: Земјата добила најмногу странски директни инвестиции

Влатко Зорба