СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Foxconn: Електричните автомобили се новиот iPhone

Електричните возила се „следниот голем производ“ за Foxconn, компанијата што ги составува смартфоните на Apple. „Постои голема веројатност дека индустријата за електрични автомобили ќе прерасне во поголем бизнис од електрониката“, изјави Јун Лу, претседател и извршен директор на компанијата со седиште во Тајван, за „Nikkei Asia Review“.

Foxconn ги разгледува своите планови за производство на електрични возила во Кина и САД, влегувајќи во брзорастечкиот сегмент на автомобилскиот пазар каде што технолошките играчи имаат можност да се натпреваруваат со традиционалните производители на автомобили.

„Со електрични автомобили, имаме шанса да се натпреваруваме бидејќи во автомобилот веќе нема мотор“, рече Лу. „Без мотор, ако ги погледнете клучните компоненти во погонот, тоа се електричниот мотор плус многу полупроводнички компоненти“, додаде тој.

Foxconn, кој тргува како Hon Hai Precision Industry, во октомври минатата година првпат ги претстави плановите за составување електрични возила за производителите на автомобили. Компанијата има за цел да добие 10% удел на глобалниот пазар на електрични автомобили помеѓу 2025 и 2027 година.

Но, најголемиот подизведувач на електроника во светот не планира да го презема деловниот модел, што се користи за паметни телефони и други електронски уреди. Овој пристап го концентрира производството во Кина и Тајван, од каде електронските производи се доставуваат до остатокот од светот.

„Не очекуваме да функционира овој вид на централизирано производство“, признава Лу, кој е раководител на единицата за полупроводници на Foxconn пред да го наследи Тери Гу како извршен директор во 2019 година. „Ние веруваме дека регионализираното или децентрализираното производство ќе биде начинот на справување со електричните автомобили“, додаде тој.

Лу истакнува дека автомобилите се преголеми за да можат да се испорачаат. „Трошоците за испорака се многу поголеми од оние за паметните телефони“, рече шефот на Foxconn.

Наместо тоа, компанијата планира да го концентрира производството на електрични мотори во своите водечки производствени капацитети, вклучително и во Тајван. Овие делови ќе бидат испратени до центрите за составување возила во други делови на светот.

Лу посочува дека првиот електричен автомобил произведен од Foxconn најверојатно ќе се состави во Кина за локалниот стартап Byton. Foxconn ја извести компанијата дека испораките ќе започнат следната година.

Следното електрично возило ќе биде дизајнирано за американската марка Fisker и веројатно ќе се произведува во Америка, додаде Лу. Во вторникот, извршниот директор пред новинарите изјави дека се дискутира и за Мексико како можна дестинација за производство.

Минатата есен, Foxconn воведе своја отворена платформа за електрични возила, наречена MIH, која ќе им биде понудена на разни развивачи на електрични возила.

„Со оваа отворена платформа ќе можеме да обезбедиме 80% од хардверот“, рече Лу.

Платформата ќе ги намали бариерите кон новите стартапи во автомобилската индустрија, како и малите и средни компании. Со проширување на бизнисот со електрични возила настрана склопувањето, Foxconn се обидува да ги зголеми своите способности со додадена вредност во синџирот на снабдување со автомобили.

Foxconn изрази подготвеност да работи со надворешни партнери за електричните возила, вклучувајќи го и тајванскиот производител на автомобили Yulon Motor. Групата планира да ја направи платформата MIH компатибилна со технологијата за автономно возење, област во која соработува со јапонскиот стартап Tier IV.

Ниво IV одигра централна улога во развојот на автономен оперативен систем со отворен извор наречен Autoware.

Јапонските производители на автомобили имаат приближно 30% удел на глобалниот пазар, но голем дел од своите напори ги насочија на бензински мотори со мала потрошувачка на штетни гасови и хибридни автомобили. Некои од нив сметаат дека глобалната промена кон електричните возила е закана за нивниот бизнис.

Лу вели дека е свесен за јапонската автомобилска индустрија.

„Повеќе отколку што традиционалните производители на автомобили внимателно следат“, рече тој. „Веруваме дека штом започнеме со испорака на одредени производи базирани на платформата MIH, концерните ќе ја сфатат посериозно“, додаде Лиу.

Поврзани вести

ПОСКАПЕ БЕНЗИНОТ ВО ГЕРМАНИЈА: Цените повисоки за 20 проценти од 1 јануари

Влатко Зорба

Најголемата фабрика за автомобили во светот запира со работа поради недостаток на чипови

Влатко Зорба

Најголемата словенечка марина Порторож продадена на Јапонци

Влатко Зорба