Емисиите на метан паднаа минатата година со падот на производството на нафта и гас, но сепак тие се еквивалентни на вкупните емисии на јаглерод диоксид во Европската унија.
Емисиите од производството на нафта и гас во атмосферата во 2020 година се нешто над 70 милиони метрички тони метан, според последното издание на Меѓународната агенција за енергетика (ИЕА) во својот годишен извештај за тракерот на метан, објавен во понеделникот. Емисиите се 10% пониски од предвидените во 2019 година, во услови на намалување на производството и воведување нови регулативи за метан, пренесе „Блумберг“.
„Задачата на индустријата за нафта и гас сега е да се осигура дека нема заживување на емисиите на метан, дури и кога ќе се опорави глобалната економија, и дека 2019 година ќе биде нивниот историски врв“, рече извршниот директор на МААЕ Фатих Бирол. Тој рече дека раната акција за емисиите на метан ќе биде клучна за да се избегнат најлошите ефекти од климатските промени.
Емисиите на метан се втора најголема причина за глобалното затоплување по јаглерод диоксид. Додека метанот е помалку во атмосферата од јаглерод диоксидот и има пократок век на траење, тој апсорбира многу повеќе енергија отколку CO2, па затоа е помоќен стакленички гас.
Земјоделството останува најголемиот извор на човечки емисии на метан, а енергетскиот сектор е следен. Производството на нафта е одговорно за околу 40% од емисиите на метан во енергетската индустрија, а останатите 60% претставуваат синџир за вредност на природен гас.
Емисиите на метан се очекува да паднат за 70% во следната деценија, пад еквивалентен на елиминирање на емисиите на CO2 од сите автомобили и камиони во Азија, покажува извештајот. Поправка на протекување на метан би било рентабилно за енергетските компании, бидејќи „уловениот“ метан може да се продава како природен гас. Трошоците за поправка и одржување потребни за собирање на метан честопати може да се платат од вредноста на дополнителниот гас пласиран на пазарот.
ИЕА ги повика владите да се осврнат на регулаторната акција за справување со емисиите за време на климатските разговори на ООН во Глазгов во ноември. Состанокот, познат како COP26, треба да биде можност за владите и компаниите да ги вклучат емисиите на метан во своите ветувања за намалување на нивниот еколошки отпечаток за забавување на климатските промени.
„Еден важен пат, особено за земјите со голем сектор на нафта и гас, ќе биде вклучување на обврските за метан во нивните нови или ажурирани ветувања пред состанокот на COP“, рече Бирол.
„Ова е време владите да ги зголемат своите амбиции не само за CO2, туку и за метанот“, додаде тој.