Стандард
КОМПАНИИ

Нето добивката на Tesla не доаѓа само од продажба на автомобили

Tesla ја објави својата прва целосна година на нето приходи за 2020 година – но не поради продажбата на своите клиенти.

Единаесет американски држави бараат од производителите на автомобили да продадат одреден процент на возила со нулта емисија до 2025 година. Ако не можат, производителите на автомобили мора да купат регулаторни заеми од друг производител на автомобили што ги исполнува тие услови – како Tesla, кој продава електрични автомобили исклучиво.

Тоа е профитабилен бизнис за Tesla, кој донесе 3,3 милијарди долари во последните пет години – скоро половина од тоа само во 2020 година, пишува CNN.

Регулаторните заеми од 1,6 милијарди долари што ги доби минатата година далеку ги надмина нето приходите на Tesla од 721 милиони долари – што значи дека компаниите во спротивно би имале нето загуба во 2020 година.

„Овие момци губат пари со продажба на автомобили. Тие заработуваат со продажба на заеми. А заемите исчезнуваат“, рече Гордон Џонсон од GLJ Research.

Директорите на Tesla признаваат дека компанијата не може да смета на продолжување на тој извор на готовина.

„Ова е секогаш област што е исклучително тешко за нас да се предвиди“, рече директорот на Тесла, Зак Кирхорн, додавајќи: „На долг рок, продажбата на кредити нема да биде материјален дел од бизнисот и не планираме да го направиме бизнис околу него. Овој сегмент ќе остане силен во наредните квартали. Исто така е можно дека нема“, додаде тој.

Единаесет држави за кои ќе биде потребен одреден процент на автомобили да бидат возила со нулта емисија, или производителите на автомобили да купуваат заеми од компанија како Tesla, која ја надмина целта, се: Калифорнија, Колорадо, Конектикат, Мејн, Мериленд, Масачусетс, Њујорк, Њуџерси, Орегон, Род Ајленд и Вермонт.

Компанијата пријави нето приход за 2020 година, со исклучок на ставки како што се компензации од 1,7 милијарди американски долари на основа залихи, од 2,5 милијарди долари. Бруто-добивката на автомобили, која ги споредува вкупните приходи на деловни активности со трошоците директно поврзани со конструкцијата на автомобили, изнесува 5,4 милијарди долари, дури и без приходи од продажба на регулаторни заеми.

Некои велат дека овие мерки покажуваат дека Tesla конечно заработува пари по години загуби во повеќето од тие категории.

Но, дебатата меѓу скептиците и приврзаниците на компанијата за тоа дали Tesla е навистина профитабилна компанија стана „света војна“, според Џин Мунстер од Loup Ventures и технолошки аналитичар.

„Тие разговараат за две различни работи. Никогаш нема да постигнат решение“, рече тој. Мунстер смета дека критичарите премногу се фокусираат на тоа како заемите продолжуваат да ги надминуваат нето приходите. Тој тврди дека маржата за бруто профит на автомобилот, со исклучок на продажбата на регулаторни заеми, е најдобриот параметар за финансискиот успех на компанијата.

„Ова е водечки индикатор“ за мерката за профит на Tesla, рече тој, додавајќи дека „нема шанси Џнерал моторс и Фолксваген да заработат пари врз основа на тоа на своите електрични возила“.

Поврзани вести

За него нема пензија: Неуморниот Бафет верува во овие 3 начини за напредување во кариерата

Влатко Зорба

Почина Драгутин Дрк, сопственикот на Виндија

Влатко Зорба

Повеќе од 500 предлози за новата црногорска авиокомпанија

Влатко Зорба