Државните медиуми, корисниците на социјалните мрежи и познатите „ендорсери“ од Кина повикаа на бојкот на брендовите H&M и Nike во врска поради скандалот со присилната работа во производството на памук во регионот Ксинџијанг.
Пребарувањата на H&M платформата во Кина беа блокирани во средата, а корисниците на Интернет на локалните социјални мрежи како Weibo беа повикани да ги бојкотираат Nike и H&M, кои имаат повеќе од 400 продавници низ Кина, пишува Би-Би-Си.
Сето ова се случи откако неколку западни земји воведоа санкции кон Кина оваа недела во врска со обвинувањата за кршење на човековите права против муслиманското малцинство Ујгури во Ксинџијанг.
Во декември, Би-Би-Си ги објави резултатите од истрагата што покажа дека во Кина илјадници луѓе, вклучувајќи ги и Ујгурите, биле принудени да работат напорно на полиња со памук во Ксинџијанг.
Во тоа време, и H&M и Nike коментираа дека се „загрижени“ за оваа информација, но исто така и дека нема производи во нивниот асортиман што се направени од памук од тој регион.
„Шират гласини за бојкот на памук од Ксинџијанг, но сепак сакате да заработите пари во Кина?“ Се појави на платформата Weibo во средата наутро.
Од тој момент, државните медиуми започнаа кампања во која тие го „бранат“ памукот од споменатиот регион и ги критикуваат брендовите H&M и Nike.
На Weibo беше прикажано видео во кое се тврди дека е прикажана реална слика за берење памук во Ксинџијанг, која е машински изработена во тие снимки, а на снимката се појавува земјоделец кој вели дека луѓето се бореле за работа поради високата заработка. Во исто време, кинеската телевизија CCTV рече дека H&M погрешно ја процениле ситуацијата и дека се обиделе да се претворат во „херои“, но дека мора да платат висока цена за своите погрешни одлуки.
До средата вечерта, најмалку три големи кинески платформи за е-трговија – Pinduoduo, JD.com и Tmall – ги повлекоа производите на Х & М од нивната понуда.