Стандард
ЕКОНОМИЈА

„Банкар“: Инфраструктурата ги попречува врските на Бугарија со С. Македонија

Нурнати во политичко-историските дебати во билатералните односи меѓу Бугарија и Република Северна Македонија, ни недостасува другиот многу важен дел од нашите односи – инфраструктурата, трговијата и инвестициите, пишува во својата анализа бугарскиот сајт Банкар..

И покрај тоа што сме соседи, сè уште ни недостасуваат инфраструктурните врски – немаме железничка линија, нема автопат – транспортниот коридор помеѓу Црното Море и Јадранското Море веројатно никогаш нема да се реализира, може да има повеќе гранични пунктови.

Во исто време, Северна Македонија ги проширува своите врски како кон север – со Германија, која претставува 63% од трговијата, така и кон југ.

Од Белград преку Скопје до Солун може да се стигне по автопатот А1, кој е во Македонија долг 180 километри и одамна е подготвен. Во исто време, се подготвува отворање кон Солун со автопат до големото пристаниште на Медитеранот, што ќе одземе 3 часа од Ниш. На овој начин, Србите побрзо ќе патуваат кон Белото Море. Во исто време, растојанието од Скопје до Бургас е 615 километри. Со автомобил, со просечна брзина од 70 км / ч, можете да стигнете до црноморското пристаниште за 7 часа.

Србија успешно управува со изградбата на Коридорот 10. Мултимодалната транспортна рута се протега од северозапад кон југоисток и ги поврзува Австрија, Словенија, Хрватска, Србија, Северна Македонија и Унгарија со Грција и Бугарија. Главната оска минува низ Салцбург – Љубљана – Загреб – Белград – Ниш – Скопје – Велес – Солун. Исто така, постои правец Велес – Битола – Лерин – преку Игнација до Игуменица. Од Ниш има пат кон Софија – Димитровград – Истанбул (долж Коридорот IV). Коридорот вклучува околу 2528 км железнички пруги, 2300 км патишта, дванаесет аеродроми и четири морски и речни пристаништа.

Со години се бориме со автопатот Струма и модернизацијата на патот E79, кој би требало да биде алтернатива од Европа до солунското пристаниште.

Во одреден момент, може да испадне дека нашата стратешка географска позиција, која ја имаме на Балканскиот полуостров, може да се покаже како неважна и Бугарија повторно да остане изолиран агол на континентот, се вели во анализата.

Во исто време, забележуваме дека, и покрај историските дебати и инфраструктурните проблеми, нашата трговија е стабилна над 700 милиони евра во последните четири години. Забележително е и тоа што во последната пандемија 2020 година имаме само пад на билатералната трговија од 2%. Но, има зголемување на извозот за 2,7 проценти. Поради падот на увозот – за 8%, трговскиот биланс остана позитивен за Бугарија и изнесуваше 135,1 милиони евра.

Извозот од Северна Македонија, не само во Бугарија, се состои главно од ниско обработена стока – суровини (руди и концентрати на обоени метали – цинк, олово и бакар), металуршки производи – производи од валано железо и челик, старо железо, земјоделски производи.

Увозот од Северна Македонија во Бугарија има најголемо учество на руди и концентрати на олово, бакар и цинк, рамни валани метали, метални и пластични цевки, црева и нивни додатоци, остатоци од бакар и алуминиум, метални прачки и жици, пластични цевки и црева и друго.

Во областа на билатералните инвестиции, импресивна е поголема активност на бугарските инвеститори во Република Северна Македонија, во споредба со македонските инвеститори во Бугарија. Релативно добра активност на инвеститорите од Република Северна Македонија е забележана во секторите земјоделство, лов и шумарство, каде што тие се на второ место (по Австрија – 4%) со учество од 2,1% од вкупните инвестиции во овие сектори.

Во последниве години, инвестициите на бугарските компании во Република Северна Македонија се концентрирани во следниве сектори: банкарство и осигурување, металургија, прехранбена индустрија, геолошки истражувања, информатичка технологија и телекомуникации, како и во хотелската индустрија, додава Банкар.бг.

Поврзани вести

Бектеши: Не е точно дека со четвртиот пакет мерки сакаме да купиме социјален мир

Проблемите на градежништвото во фокусот на Симпозиумот на градежни конструктори

msp-admin

Шест илјади граѓани над 64 години возраст наместо да одат во пензија, продолжиле да работат

Влатко Зорба