Платформата за резервации преку Интернет, Airbnb, вели дека се подготвува за „значително“ закрепнување во патувањата, сега кога светот излегува од блокадите наметнати од коронавирусот. Во тек е и масовна вакцинација.
Но, тие сигурно велат дека е рано да се дадат прецизни проценки или да се предвиди нивото на раст на деловната активност во 2021 година. Претходно, Airbnb наиде на бројни предизвици: почнувајќи од воведување на построги правила што ги бараат некои градови, па до пандемијата што им го наруши бизнисот.
Приходите на компанијата паднаа за 30% минатата година, на 3,4 милијарди долари, бидејќи ограничувањата наметнати поради Ковид спречија многу луѓе да патуваат. Комерцијалните летови беа во голема мерка прекинати, а само бизнисмените патуваа слободно, со своите приватни авиони.
Airbnb соопшти дека веќе забележал помал пад на патувањата оваа година отколку во последните три месеци од 2020 година, кога приходите паднале за 22% на годишно ниво до 859 милиони долари, објави Би-Би-Си.
– Тоа беше подобро отколку што очекуваа многу аналитичари, со оглед на растот на заразените и новите ограничувања во многу области. Патувањата се враќаат и ние сме многу фокусирани да се подготвиме за нивно враќање – изјави извршниот директор на компанијата, Брајан Чески.
Тој, исто така, очекува пандемијата да предизвика нови преференции за патувања што ќе ги наведе Airbnb. На пример, низ целиот свет, како и кај нас, изнајмувањето приватни куќи останува популарно. Исто така, работата од далечина ќе им овозможи на луѓето да патуваат почесто за време на викендите – или дури и да остануваат далеку од дома со месеци.
– Сепак, нема да се вратиме во состојбата на патување од 2019 година. Ќе се промени, ќе биде поинаку – наведува Чески. Сепак, Airbnb во својот прв финансиски извештај за инвеститори не нуди „јасна“ перспектива за остатокот од 2021 година.
Airbnb, која е активна во повеќе од 220 земји, вели дека луѓето ширум светот придонесуваат за домашниот туризам за време на пандемија – но не доволно за да се надополни загубата на приходите од меѓународниот туризам. Компанијата може да се претстави најслабо во Европа во 2020 година, а особено во Велика Британија, Германија и Италија.
Северна Америка, пишува Би-Би-Си, е најстабилна. Генерално, фирмата изгуби 4,6 милијарди долари минатата година, вклучително и 3,9 милијарди долари во последните три месеци од годината, кога беше погодена од високи трошоци поврзани со своето деби на берзата.
Неодамнешното истражување, спроведено за оваа компанија во САД, покажа дека повеќе од половина од приближно 1.000 испитаници веќе резервирале или планираат патување оваа година.