Неколку мали австралиски компании за медицински канабис одлучија да ја испробаат својата среќа во Европа.
Пробивајќи ја шумата на европски регулативи, тие имаат намера да се потпрат на силите, што добро го познаваат терен.
Тие компании се одлучија за помал европски пазар затоа што пазарот во Северна Америка е заштитен, а нивниот домашен пазар е помал од оној во Европа.
„Во Австралија, изгледите сè уште се ограничени на пазарот на лекови на рецепт, така што за компаниите за марихуана, извозот останува клучен“, објаснува Џо Патерсон, основач и извршен директор на „БОД Австралија“.
Компаниите сметаат дека навременото воспоставување на базата и соработката со европските партнери ќе им помогнат да изградат подобра позиција за преговори и да „украдат“ дел од колачот од поголемите северноамерикански конкуренти.
Европа, исто така, носи низа проблеми затоа што регулативите варираат од земја до земја, но надежта се дава со поволни судски пресуди за употреба на марихуана за медицински цели и потенцијално побарувачка.
„За нашиот успех во Европа, важна е пресудата на највисокиот суд на Европската унија од ноември минатата година, дека канабидиол, главната состојка во производите од медицинска марихуана, не е наркотик“, истакнува австралиската компанија и има индикации дека регулативите ќе бидат дополнително олабавени.
Неколку недели подоцна, Комисијата за наркотични дроги на Обединетите нации гласаше за отстранување на канабисот од регулативата на најстрого контролираната категорија наркотични дроги, што исто така ќе помогне, додаваат тие.
Се бараат партнери
Продажбата на медицинска марихуана во Европа ќе се зголеми за 52% до 2025 година, на 3,1 милијарди долари, според истражувачите на пазарот од групацијата „Брајтфилд“ и консултантската компанија „Ханвеј асошиејтс“.
Аналитичарите предупредуваат дека европскиот регулаторен пејзаж е сложен и бесконечен.
Во некои земји, вклучувајќи ги Германија и Холандија, медицинскиот канабис е добро регулиран, а во некои, како што е Шведска и Белгија, тој е строго забранет.
Дури и поголемите австралиски компании, како Canopy Growth и Aurora Cannabis, многу тешко правеа бизнис на Стариот континент и сега ги намалуваат инвестициите, иако сепак сметаат дека Европа е одлична можност.
Според „Јутарњи лист“, формулата на австралиските компании да се појават на ваков фрагментиран пазар е соработка со домашни компании кои се добри во дистрибуцијата и подобро ги познаваат регулативите, а не независно производство.
Cann Group на тој начин планира да се фокусира на Германија и Велика Британија бидејќи овие пазари се очекува да растат рапидно.
„Ќе ги здружиме силите со лондонската компанија да бидеме подготвени кога пазарот ќе расте“, објаснува деловниот директор на Cann, Шејн Данкан.
Аналитичари предлагаат трпеливост.
„Се надеваме дека австралиските инвестиции ќе бидат промислени и постратешки и дека ќе покажат подобро разбирање на ограничувањата на пазарот и процес кој бара трпеливост“, рече аналитичарот на „Брајтфилд“, Џејми Шо.
Важно е да се избере вистинската стратегија за секој пазар поединечно и да не се третира како обичен дел од Унијата, рече тој.