Стандард
КОМПАНИИ

„Брегзит“ станува ноќна мора за товарните превозници

Една недела по Брегзит, главниот пат кон Довер беше толку празен што официјалните лица успеаја да затворат половина од него во четвртокот за операција за собирање отпад, без да предизвикаат доцнење на возачите, пишува Џо Мајес, коментатор на „Блумберг“.

Но, зад ваквите мирни сцени, многу возачи на камиони сè уште предупредуваат на хаос додека се обидуваат да се прилагодат на новите документи што ги бара Европската унија при напуштање на Велика Британија.

„Возачите доцнат со часови бидејќи немаат соодветни документи“, напиша Мајес.

Според седум компании интервјуирани од Блумберг, проблемот најверојатно ќе се прошири на пристаништата, за кои претстои обновување на активностите во наредните денови.

„Тоа е апсолутен хаос“, рече Дејвид Закео, оперативен менаџер во „Alcaline U.K. Ltd.“ чии 145 возила носат стока помеѓу Велика Британија и ЕУ.

„Што ќе се случи следната недела? „Во моментов не сме ни толку зафатени“, рече тој.

Закео вели дека неговата компанија од понеделникот има „заглавено“ возила во Италија поради недостаток на соодветни документи за транзит. Во друг случај, приколка наменета за Милано мораше да чека два дена во Велика Британија пред да може да патува бидејќи немаше вистински документи.

Соочени со закана од хаос на границата во неделите по „Брегзит“, многу компании одлучија да складираат стока или да ја одложат испораката, оставајќи го Довер злокобно тивок. Сообраќајот низ пристаништето е за 85% помал од просекот за 2019 година. Бидејќи индустријата очекува активностите да се интензивираат во наредните денови, Велика Британија се соочува со првиот голем тест за подготвеност за „Брегзит“.

Документи за клиенти

„Сè се одвива без проблеми на границата во моментот“, рече во петокот министерот за транспорт Грант Шапс. „Помалку од 1% од автомобилите се појавуваат без соодветни документи“, додаде тој. Несомнено, поголем проблем, рече тој, е што возачите го немаат потребниот тест за Ковид да влезат во Франција.

Иако Велика Британија склучи трговски договор со ЕУ, избегнувајќи тарифи и квоти, компаниите се соочуваат со нови проблеми кои влијаат на прекуграничната трговија. Компаниите сега треба да пополнат формулари како што се царински декларации и здравствени потврди за извоз, кои не беа потребни кога Велика Британија беше членка на блокот. Проблемот, велат некои логистички компании, е што многу клиенти не разбираат точно кои документи се потребни.

Елис Блекхам, управител на британската компанија „JJX Logistics“, со седиште во Кингсвинфорд, која пренесува стока од Велика Британија во ЕУ, рече дека му биле потребни шест часа – најмалку три пати подолго од вообичаеното – да натовари еден од неговите камиони со фармацевтски производи наменети за Германија затоа што клиентот немал точни документи.

„Тоа е кошмар – нивото на конфузија е високо“, рече Блекхем.

Масовна конфузија

„Клиентите се многу збунети за тоа што е потребно“, рече тој. „Не очекувам луѓето да се запознаат со новите правила пред март“, додаде Блекхем.

Bowker Group, компанија со седиште во Престон, која пренесува стока во ЕУ, соопшти дека има цистерна со хемикалии во Белгија, која не може да се движи два дена, поради конфузија околу тоа кој е одговорен за царинење.

Тифен, менаџер за меѓународни операции на Bowker, рече дека царинските службеници се напнати и не располагаат со доволно ресурси.

Индустријата долго време предупредуваше на недостиг на обучен персонал за да ги комплетира дополнителните 400 милиони царински декларации што ќе бидат потребни секоја година за стока што се движи меѓу Велика Британија и ЕУ и чини околу 18 милијарди долари, пишува Блумберг.

Правила на потекло

Друг проблем со кој се соочуваат британските компании се новите правила за потекло, кои одредуваат дали стоките ги исполнуваат условите за бесцарински третман. Во петокот, малопродажната марка Marks & Spencer Group Plc предупреди дека давачките и „многу сложените административни процеси“ значително ќе влијаат на нејзините активности во Северна Ирска, Чешка и Франција.

Реј Марфи, управен директор во „Intersped Logistics“, рече дека клиент на компанијата нарачал 23 тони кабел, но потоа дознал дека е произведен во Египет и не ги исполнува условите за третман со нулта тарифа. Клиентот мораше да плати 3% такса по приемот на стоката во Грција и наместо тоа едноставно ја откажа нарачката, објасни Марфи.

„Во моментов има голем шок кај луѓето“, рече Марфи, чија 20-члена товарна компанија врши транспорт во ЕУ. Марфи, исто така, посочува дека пратка на неговата компанија е заглавена во Италија затоа што британскиот увозник нема број EORI, што е меѓу оние што се потребни за трговија по „Брегзит“.

Поврзани вести

Хуавеи: Одлуката на Шведска за 5Г опремата e без основа

msp-admin

Ќе се градат две сончеви централи на местото на некогашната Осломеј

Никола Поповски

Италијанците ПРОФИТИРААТ поради германскиот АПЕТИТ

Влатко Зорба
error: Превземањето на содржина без дозвола од авторот е дело казниво со закон!!!