Стандард
АНАЛИЗИ

Што треба да знаете за негативните цени на нафтата?

Продавниците никогаш не плаќаат на купувачите да ги добијат нивните производи, но во екстремни околности, некои бизниси го прават тоа, иако генерално на многу ограничен начин. Она што се случи на пазарот на нафта, сепак, е голем и невиден негативен развој, бидејќи цената на некои фјучерси договори за американската сурова нафта ВТИ падна на -37,63 долари за барел.

Падот на побарувачката на нафта како резултат на глобалната економија блокирана од пандемијата, ценовната војна меѓу големите производители кои го преплавија пазарот со барели и складовите со исцрпен капацитет се меѓу причините за падот, напиша „Блумберг“ во својата анализа.

Зошто продавачот му плаќа на купувачот да ја земе нафтата?

За некои производители, можеби е долгорочно поевтино да му плати на купувачот да земе нафта отколку да престане со производство или да бара простор за барели. Многумина се загрижени дека затворањето бунари може да ги повреди засекогаш.

Постојат и трговци кои купуваат договори за фјучерси на нафта како начин за обложување на движењето на цените, без намера првично да се вклучат во реални испораки. Тие треба да избираат помеѓу остар пад на цените и потрагата по место за складирање и продажба во загуба. Во исто време, ескалирачкото презаситување со нафта ги прави местата, каде што може да се складира, поретки и поскапи.

Од каде потекнува вишокот?

Дури и пандемијата, но и ценовната војна сама по себе ќе ги разниша енергетските пазари. И двете работи заедно го свртеа пазарот наопаку. Бидејќи вирусот почна да се шири низ целиот свет, тој започна да ја јаде побарувачката во фази. Во меѓувреме, Русија и Саудиска Арабија започнаа да испумпуваат рекордни количини на нафта на пазарот.

Немаше ли договор за нафтата?

Да, имаше договор од страна на Организацијата на земјите извознички на нафта (ОПЕК), Русија, САД и Г20, но нивниот повик за целокупно намалување на производството од околу 10% се покажа како премногу слаб и предоцна.

Така, на 20 април цените паднаа нагло под најголемиот светски пазар на енергија, CME, како и на NYMEX. Договорите за испорака во мај истекуваат на 21 април, така што големиот притисок од трговците беше еден ден порано.

Што се случува со магацините?

Магацините треба да го пополнат својот капацитет. Во северноамериканскиот Центар за дистрибуција на нафта во Кушинг, Оклахома, залихите скокнаа за 48% на скоро 55 милиони барели од крајот на февруари. Центарот има капацитет за складирање на нафта од 76 милиони барели, според Управата за информации за енергија на 30 септември.

Индустријата моментално складира нафта на бродовите, додека разгледува и други опции, како што е складирање нафта во железнички танкери. Администрацијата на Трамп, загрижена за ефектите од можните банкротирања на можните производители на нафта, разгледува предлог, кој сè уште е на почеток, да им плаќа на фирмите за привремено да држат нафта во земјата. Идејата е да се направи ова сè додека цените не се вратат и производителите се заштитени од непосредни загуби.

Поврзани вести

Електронско банкарство: Дигитална трансформација во Македонија

msp-admin

Трамп го стави својот бизнис во криза, непосредно пред да му се врати

Влатко Зорба

Биогорива наспроти водород: Каде се движи иднината на транспортот?

Влатко Зорба
error: Превземањето на содржина без дозвола од авторот е дело казниво со закон!!!