СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Audi ќе гради сопствен аналог на „Supercharger“ мрежата на Tesla

Недостатокот на станици за полнење на електрични автомобили ја загрижува автомобилската индустрија со месеци. Германската асоцијација на автомобилска индустрија проценува дека во Германија се создаваат „само“ 200 точки за полнење гориво неделно, а бројката треба да биде 2.000. И само 2% се брзи полначи кои можат да полнат електричен автомобил со доволно електрична енергија за 15 минути.

Извршниот директор на Audi, Маркус Дусман, веќе не сака да чека политичари и компании.
„Тестираме дали можеме да создадеме сопствена премиум инфраструктура за полнење во големите градови“, рече Дусман во интервју за „Ханделсблат“.

„Не сакаме нашите возила да пропаднат поради недостаток на станици за полнење“, додава тој.

Како и „Supercharger“ на Tesla, мрежата на Audi мора да се состои од особено моќни точки за полнење со најмалку 150 киловати. Цената на првично планираните 200 до 300 станици се проценува внатрешно на повеќе од 1 милијарда евра. Сестринската компанија на Audi, Porsche може, исто така, да учествува во ексклузивната мрежа, тврди концернот.

Паралелно со Audi и германскиот министер за транспорт, Андреас Шојер, исто така, планира да создаде мрежа за брзо полнење. Нацрт-законот од неговото министерство предвидува десет региони во Германија каде мора да бидат поставени вкупно 1.000 станици за полнење и да работат во согласност со одредени стандарди и под надзор на државна агенција. Федералната влада има намера да преземе само економски ризик, но компаниите во енергетската индустрија остро го критикуваа проектот.

Во оваа полемика околу одговорностите, шефот на Audi, Дусман е помеѓу чеканот и наковалната. Тој не верува дека политичарите или енергетската индустрија ќе изградат мрежа за брзо полнење. Audi планира да лансира 20 електрични автомобили до средината на деценијата, а до 2025 година најмалку 30 проценти од неговите автомобили во Европа треба да бидат електрични.

Брзо полнење за 15 до 20 минути

Производителот на автомобили стравува дека потребната инфраструктура за полнење нема да биде доволна. Со моќност од 11 или 22 киловати, повеќето станици за полнење се премногу слаби за брзо полнење на моќни автомобили. Како и Tesla, Дусман сака неговите polna;i да бидат ексклузивна мрежа со капацитет за полнење од најмалку 150 киловати.

Во иднина, полнењето на електричен автомобил ќе биде скоро брзо како полнењето на автомобил со мотор со внатрешно согорување денес. И брендовите Daimler и BMW, како и групацијата VW веќе градат таква мрежа под брендот Ionity на автопатите. Сепак, Дусман замислува таква мрежа исклучиво за Audi и Porsche – во секоја метропола.

Проектен тим работи на планот од есента, а Дусман веќе го претстави проектот пред бордот на директори на VW. Планирани се најмалку 200 станици, но може да има до 400. Секоја мора да има шест или дванаесет точки за полнење и да функционира како бензинска пумпа.

Но, притисокот расте. Политичарите и деловните субјекти имаат за цел да го зголемат бројот на јавни станици за полнење од 33.000 денес на 1 милион во 2030 година. „Проширувањето на инфраструктурата за брзо полнење преку приватни иницијативи е императив“, рече портпаролот на Федералното Министерство за транспорт. Задачата на политичарите е „да ги намалат ризиците во почетната фаза“.

Сепак, Федералното здружение за електромобилност (BЕМ) ги критикуваше плановите. Презентираниот проект „не е во согласност со постојните специјализирани закони и нивните дефиниции, недостасува знаење за електротехника, познавање на регулаторните принципи за пазарно ориентирани структури и заедничко разбирање за електричната мобилност, електричните погони и поврзаната инфраструктура“.

„Ние сме загрижени за електричната мобилност и нејзиниот најдобар можен дизајн“, рече членот на одборот на BЕМ, Маркус Емерт по состанокот на здружението.

Енергетската индустрија исто така го критикуваше проектот и предупреди на „прекумерна регулација“. Енергетската компанија EnBW, според сопствените информации, најголемиот германски оператор со инфраструктура за брзо полнење, зборува дури и за „разорна конкуренција“. Плановите ќе направат повеќе штета отколку корист, рече EnBW.

Здружението BDEW повика на „сигурни рамковни услови, наместо постојан третман“. Исто така, имаше критики од федералната влада, особено од Министерството за правда. Затоа, проектот сè уште не е доставен за дискусија во кабинетот, што најверојатно ќе се случи оваа среда. Ако не биде изгласана оваа недела, веројатно плановите нема да станат закони пред крајот на мандатот.

Поврзани вести

СКСЗМ: Пост Ковид поддршка за 15 микро и мали компании

msp-admin

АЕК објави резултати од мерење на квалитетот на мобилните мрежи на А1 и Македонски Телеком во Тетово и Илинден

msp-admin

Сиромаштијата расте, децата ги напуштаат училиштата

Влатко Зорба