СТАНДАРД life
КОМПАНИИ

Слонот во собата – договорот меѓу Apple и Google

Apple и Google никогаш не биле желни да разговараат за нивниот договор за пребарување. Во одреден момент, сепак, може да немаат избор, пишува „Волстрит журнал“.

На 20 октомври Министерството за правда на Соединетите држави објави дека поднесува тужба против Google. Главниот фокус е на зделките што ИТ гигантот ги склучува со производители на уреди како Apple за да обезбедат специјални позиции за својот пребарувач. Овие договори претставуваат голем дел од трошоците за добивање на сообраќај, обезбедени од матичната компанија „Alphabet“, која сега изнесува повеќе од 30 милијарди долари годишно и порасна за 18% годишно во последните пет години.

Широко се верува дека Apple добива најголем дел од овие средства, иако ниту една од компанија не открила точно. Apple отиде дотаму што рече дека лиценцирањето е еден од главните двигатели на растот во бизнисот со услуги, што достигна 53 милијарди долари годишни приходи. Компанијата го навестуваше ова пред три месеци, вклучително и лиценцирање во категоријата „Реклама“, што е втор по големина двигател на растот на услугите за фискалната 2020 година, што заврши во септември.

Затоа, владиниот притисок врз Google се заканува на многу значителниот приход на Apple. Исто така, се заканува клучен извор на профитабилен сообраќај за Google, со оглед на тоа колку е пожелна клиентската база на Apple. Но, се чини дека ниту една од компаниите не смета дека ова прашање сепак заслужува предупредување за инвеститорите. И Google и Apple беа запрашани за овој случај за време на презентацијата на нивните финансиски резултати на крајот на минатата недела. Извршниот директор на Apple, Тим Кук, рече само дека верува оти тужбата на владата против Google е „далеку од завршена“. Лидерот на Alphabet, Сундар Пичаи го повтори стандардниот одговор дека компаниите како Apple „нè избираат на, затоа што ние сме најдобриот снабдувач на пребарување“.

И двајцата се во право. Случајот на владата веројатно ќе трае една година или повеќе за да се донесе одлука. Доминацијата на Google меѓу пребарувачите не е поврзана само со вакви зделки.

Но, Google веројатно нема да плати на Apple помеѓу 8 и 12 милијарди долари годишно, ако не очекува дека ќе профитира од сето тоа. И Apple долго време трупеше потенцијал за долгорочен раст во бизнисот со своите услуги, што ќе претрпи огромен удар доколку исчезнат плаќањата од Google. Аналитичарите анкетирани од Visible Alpha очекуваат приходите на Apple од услугите да имаат просечен двоцифрен годишен раст во следните четири години.

Од своја страна, Apple најверојатно нема да остане со скрстени раце. „Фајненшл тајмс“ неодамна напиша дека компанијата развива своја алтернатива за пребарувачот на Google. Ова ќе биде амбициозен зафат, како и прилично скап. Но од неодамна, Apple се потпира многу на технологија која сама ја развива, што помага да се објасни зошто трошоците за истражување и развој се зголемија во просек за 18 проценти годишно во текот на изминатите пет години, достигнувајќи рекордни 18,8 милијарди долари за фискалната година што заврши во септември.

Градењето сопствен мотор за пребарување може да му помогне на Apple да ги надомести изгубените приходи од таксите од Google, доколку зделката се откаже.

Поврзани вести

Twitter наскоро ќе добие Super Followers опција

Влатко Зорба

Сега секој може да стане сопственик на банкомат

Влатко Зорба

Партнер на Apple потпиша договор за соработка со кинески стартап за електрични автомобили

Влатко Зорба