Стандард
ЕКОНОМИЈА

Колку часови треба да работат Македонците, за да наполнат еден резервоар гориво?

За полн резервоар гориво во Србија треба да работите околу 20 часа или два и пол работни дена, во Словенија возачите можат да ги полнат своите автомобили по само еден ден работа или нешто помалку од 8 часа, додека на Германците им треба уште помалку, или околу 6 часа работа.

И покрај значителните варијации на пазарот на нафта, но исто така и во прометот што го донесе пандемијата на коронавирус на пазарот на трудот, бројките покажуваат дека нема значителни промени кога станува збор за количината на работа потребна за полнење гориво „до врв“, барем кога станува збор за земјите од регионот.

„Блиц“ дојде до оваа пресметка земајќи ги предвид тековните просечни плати и цените на горивата во регионот и Европа.

Имено, за 50 литри бензин, што е просечен капацитет на резервоарот во автомобилите, граѓаните на Србија треба да платат 57,8 евра, а оние што возат „дизели“ треба да платат нешто повеќе од 61 евро. Со просечна плата од 512 евра и стандардно осумчасовно работно време, тие заработуваат 2,9 евра на час, што значи дека им требаат скоро 20 часа работа за полн резервоар, односно два и пол работни дена. Доколку користат дизел, ќе им треба еден час повеќе.

Граѓаните на Црна Гора и Северна Македонија мора да поминат слично време на работа ако сакаат да ги наполнат своите резервоари. Бидејќи просечната плата во Црна Гора е 525 евра, а потребни се 57 евра за 50 литри бензин, тоа значи дека Црногорците треба да работат 19 часа. Македонците имаат плата од 454 евра, па за полн резервоар што ги чини 51 евро, тие поминуваат околу еден час повеќе на работа, пишува „Блиц“.

Возачите во Босна и Херцеговина треба да работат малку пократко, бидејќи просечната плата во оваа соседна земја е малку пониска отколку во Србија – 491 евро, но и бензинот е поевтин, па за полн резервоар се потребни околу 45 евра. Ова значи дека за 50 литри гориво, Бошњаците работат нешто повеќе од 16 часа.

Горивото во Хрватска е најскапо меѓу земјите од поранешна Југославија, затоа се потребни 62 евра за полнење гориво „до врв“ во оваа земја. Сепак, со просечна плата од околу 890 евра, или со сатница од 5 евра, хрватските возачи можат да ги наполнат своите автомобили за 12 часа работа, односно за еден и пол работни дена.

Во оваа пресметка најдобро се снајдоа граѓаните на Словенија, кои имаат највисоки просечни плати – околу 1.200 евра, па за полн резервоар што ги чини 51,6 евра, на работа треба да поминат околу 7,7 часа, односно помалку од еден ден работа.

Возачите се во многу подобра позиција во Германија, каде просечната цена на горивото е 1,37 евра, а просечната плата е околу 2.000 евра. Математиката е јасна – тие треба да платат 69 евра за полн резервоар, што значи дека треба да работат само околу 6 часа.

Најевтино гориво во БиХ

Цените на горивата во Србија се зголемија во последниот месец за околу 6 динари за литар, така што деновиве на српските бензински пумпи можете да купите бензин за 140 до 142 динари, а дизелот за 148 до 150 динари. По новогодишните и божиќните празници, во средината на јануари, бензинот чинеше околу 135 динари, а литар дизел околу 141 динар.

Најевтиното гориво во регионот го опслужуваат возачите во Босна и Херцеговина, каде литар бензин чини 0,89 евра, а дизелот 0,88 евра, исто колку и дизелот во Северна Македонија. Безоловниот бензин е нешто поскап и чини 1,02 евра.

Во Хрватска горивото благо расте, па литар бензин порасна на 1,24 евра, а дизелот на 1,20 евра, додека во Словенија бензинот чини 1,03 евра, а дизелот 1,09.

Бензинот во Црна Гора чини 1,13 евра за литар, додека дизелот е околу едно евро (1.020).

Поврзани вести

Не ја почитувале забраната за работа – затворени уште 4 кафеани и 40 кафемати

Берта Китинска

Што е балирање на отпадот и како се прави?

Влатко Зорба

Издадена Деветнаесеттата емисија обврзници за денационализација

Влатко Зорба